Torsdag - lektionsfri dag...

OCH, vad brukar det innebära? Jo att jag såsar på hela dagen!
Men OM man vänder på det hela, jag studerar ju "bara" 50%, jag kanske verkligen HAR en ledig dag....

Om uttipåfall man skulle kosta på sig det, bara vara ledig - från matte - engelska - bildbearbetning? Fast den där eländiga engelska förföljer mig både natt och dag,  jag t.o.m. drömmer om den på nätterna.  "fnissar"   Vi ska skriva en bokrecention på engelska... skriva,  just  det,  författa. Prata kan man ju alltid, på nå vis, slänga sig med svengelsa ifall det inte går på något annat vis. Men skriva!  Jag har lite problem där, om man säger....  Så just därför vore det ju elegant att börja redan nu, (för boken har jag redan tragglat mig igenon) så att  i alla fall börja  på, börja med att  hacka sig igenom andemeningen i min recension, för jag antar att det kommer att bli lite knivigt!  Kanske använda min "lediga dag" ändå till nått ...

Annars så står det inte mycket på programmet, kanske städa lite, "kattråttorna" rullar runt i hörnen när man går lite snabbt genom rummen så det kunde ju vara idé. Dessutom slänger jag ju undan engelskaskrivandet då å... Vad mera? Kolla lite på nätet, blogga lite, OHH jag glömde... Jag ska ju titta på film för sjuttsingen. I skolarbetet! engelskan igen som spökar, mera recention. Nu är jag ingen filmtittare alls, urusel filmtittare. På bio är inte att tänka på, för ryggen, och hemma har det bara inte blivit. Jag har så mycket annat jag kan pyssla med, tycker det är lite bortslösad tid. Förr, förut när jag var i sängläge, då tittade jag på TV, därför att jag inte kunde göra annat - inte ens gå upp och byta video (som det var på den tiden) . Jag tror det är därifrån den tiden jag har den där avogheten mot att använda användbar dyr tid till att "bara sitta ner och titta" när man KAN göra saker...  så är det nog, det har jag inte tänkt på förut! Deckare, korta i avsnittsform - där man inte "slösar" så mycket tid per gång det gillar jag ju att se.... men... Jag får väl ta fram en stickning så förenar jag nytta med nöje..

Jaha, vad blev det av det där inlägget?  Inget.   Jag har utforskat varför jag inte tittar på film, det var en mycket god förklaring - lite av Aha-upplevelse faktiskt.

Nu ska jag påbörja dagens - inte-göra-någonting-pass!

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej! Oj, det var länge sen jag hälsade på här, nu har jag suttit o läst, länge....Du skriver så fint om din mamma och mormor, jag blir alldeles rörd.
Min mormor drabbades av Alzheimers och gick bort när jag väntade min dotter, utan att hon visste det...och min mor dog i hjärnblödning förorsakad av obehandlat högt blodtryck när hon var 48. Jag har nu levt fem år längre än hon fick...det känns både konstigt och kusligt ibland.
Ha det så gott min vän, ska försöka att inte tappa bort dig igen, jag trivs ju här hos dig!
Kram

Postat av: Lena svarar Paula

Ja, det är i perioder man besöker varandra på bloggarna - så sant.
Jag brukar också tänka på att jag levt 5 år längre än mamma, tidigare tänkte jag ofta på att "just så här gammal var hon när hon var i det eller det stadiet av sin sjukdom".. kusligt faktiskt. Och vi som tycker vi har så mycket framför oss! Tänker på dem vars liv var slut redan....
/L

2008-01-31 @ 13:13:16
Postat av: Sylvia

Unna dig en ledig dag vet jag. Vem vet - det kanske t o m lossnar med recensionen då. Jag brukar också gå omkring och tänka på vad jag borde göra. Inget blir gjort men dagen blir förstörd. Så nu har jag börjat med attibland bestämma mig för att idag är en dag då jag inte skall göra någon nytta alls. Det känns faktiskt bättre.

2008-01-31 @ 20:11:55
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Gunnel

Det där skulle jag aldrig gå i land med...att recensera på engelska. Det kunde jag inte ens i skolan. Jag kommer ihåg när jag skulle hålla föredrag på en englesklektion. Jag kom på ett smart sätt, tyckte jag. Jag hade en Jimi Hendrix-skiva hemma och på baksidan där stod det på engelska om gruppen. Jättebra...det tar jag. Sagt och gjort...jag ändrade väl om lite här och där men inte alls mycket. När jag hade hållit mitt knädarrande föredrag log läraren lite och sa att han tyckte jag skulle hålla mig till engelska nästa gång. Det var ju skrivet med en massa amerikanska ord...inte fattade jag det inte. Så kan det gå när inte haspen är på :O)

2008-01-31 @ 20:21:37
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Kersti

Heja ledig dag tycker jag att du ska vara rädd om. Det är viktigt att "bara vara" ibland.

2008-01-31 @ 21:28:31
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Sylvia

KAN det vara "husmodern" i oss? Uppfostran - att man inte får slösa bort användbar tid?
Jo, det blev precis så, jag fick igång engelskaskrivandet, bara lite sent på dagen - men ändå!

2008-02-01 @ 08:32:05
Postat av: Lena svarar Gunnel

Ja, vi vet inte om jag går i land med det heller
:)
Det är ju det som är konst - att fuska på ett trovärdigt sätt. Jag är så dålig på att "handskas ovarsamt med sanningen" så det syns direkt på mig om jag fuskar!

2008-02-01 @ 08:35:17
Postat av: Lena svarar Kersti

Min absolut bästa och äldsta kompis ringde igår, vi pratade säkert i två timmar! Båda gjorde vi allt för att slänga undan ordentligt arbete..... Så hade vi avverkat två timmar av dagen, sen blev det en lättare lunch, lite lunchvila på det, sen förberedelser för nya receptet på middagsmaten - "Taiströmming". Efter middagen var ju dagen liksom slut, jag hade såsat bort hela -å det var så SKÖNT och vilsamt. Inte en enda dålig vibb fick jag. DESSUTOM satte jag igång, i niotiden på kvällen, med bokrecensionen. Å det gick som en dans, bara något sent så det krockade med sänggåendet! Idag nya friska tag...

2008-02-01 @ 08:41:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback