Undviker arbete....


Jag har så svårt att komma igång med mitt arbete. Nu har jag läst bloggar, svarat på inlägg, stiftat helt nya bekantskaper, sökt av Tradera, lagt in nån ny vara till försäljning där, ätit frukost, löst både sudokun och namnsdagskrysset i dagen blaska.....
Då föll blicken på gårdagens "slänga undan" göromål som låg på köksbordet....
  
 

 
Etiketterna till svampburkarna låg där huller om buller..

Precis nödvändigt att göra just nu, just nu när jag behöver använda all energi till att påbörja mitt skolarbete?
Jag har skyllt på att jag inte fått något svar på de anrop jag gjort via mail, men, nu får jag ta och sluta skylla ifrån mig och sätta igång.

OM jag är duktig skolflicka och jobbar på duktigt så får jag säkert gå ut i det fina vädret om nån timme,  visst????? Fast det ser kallt ut, "folk" har mössa och vantar på... jackorna uppdragna upp till öronen ungefär....
När jag har jobbat ett tag, då är det säket betydligt bättre, nästan sandalväder .......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har jag arbetat halvhårt i flera timmar... pratat med en reporter, mailat en riksdagsman från försvarsutskottet, läst en massa som reportern tipsade om....
Nu kan jag väl få ledigt en stund? Solen skiner, ju....
/Skolflickan L

2007-09-04 @ 12:05:09
Postat av: Dubbelörnen

Uff har en seg dag här med... Det har regnat hela eftermiddagen o det är väl en ursäkt bättre än någon annan för att slippa göra någonting alls *skrattar*

Postat av: Ragnhild

Hej - kan du inte maila o säga hur jag kan nå dig (mail eller tel)?! Jag skulle vilja fråga om ev medverkan i ett radioprogram i kväll, tisdag?
RAgnhild

2007-09-04 @ 16:50:36
Postat av: Gunnel

Vet du...jag har sandaler på mig varje dag fortfarande...utan strumpor. Det blir inget annat förrän 1:a oktober .. jag är principfast :O)

2007-09-04 @ 20:26:35
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Kersti

Oj vad jag känner igen mig. men visst kan du ta en promenad sedan....

2007-09-04 @ 21:39:07
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar dubbelörnen

Det är ganska "bra" när det är regn - man får vara inne då... MEN, det är ju inne man är när man gör skolarbete. Det går inte riktigt ihop sig.
Promenaden var stärkande och god!

2007-09-05 @ 07:24:34
Postat av: Lena svarar Kersti

Fler som har startproblem??

2007-09-05 @ 07:28:50
Postat av: Lena svarar Gunnel

HURRA, en till som är sandalfantast! Jag har, av princip, sandaler tills det blir frost eller snö.
Strumpor?? Vad är det?????
En del påstår att man förstör fötterna med att gå barfota, men vaddå.
OM vi inte klarat oss utan skulle vi FÖDAS MED SKOR OCH STRUMPOR och än har jag inte sett nån som har detta på när de föds!

2007-09-05 @ 07:51:45
Postat av: Gunnel

:O)

2007-09-05 @ 20:13:41
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback