Fredag idag!

En kort stund i morse, just innan vakenheten riktigt kommit, trodde jag det var fredag idag!

Egentligen spelar det ju ingen roll i min snäva värld vad det är för dag, jag är ju ändå till största delen hemmavid. Skillnaden är att på fredagar har jag inga lektioner. Så om jag vill kan jag strunta i skolarbetet på fredagarna och luta mig tillbaka och njuta av ledigheten.

Idag är det ju ändå TORSDAG, mina studier ska bedrivas från hemmet - sammanställandet av rapporten ligger som en snara runt halsen. Justeringar i texten, uträtandet av små och stora frågetecken, klipp och klistra.  Läsa igenom för att se om det är begripligt. Ta bort alla upprepningar....  få det estetiskt tilltalande för ögat.



Det är bra att det inte är fredag, för nu har jag en hel dag till på mig!

Dessutom, är det inte förrän på tisdag jag ska vara klar - tjoho.
Men jag tillhör den där gruppen som tror att jag har gott om tid och som får så fruktansvärt bråttom på slutet.

IDAG, ska den  vara klar har jag bestämt, dvs ha dokumentet klart och utskrivet. Så den får ligga till sig nån dag.

Nu måste jag dock maila till min Major! Outrätade frågetecken måste fixas!



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Men i morgon är det fredag...jippi

Postat av: Gunnel

Men i morgon är det fredag...jippi

2007-09-13 @ 20:50:44
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Gunnel

Jaaa, och i morgon får jag vara ledig - för jag har fixat rapporten idag! HURRA...

2007-09-13 @ 21:48:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback