Nothing Else Matters ....


En av sonens favoriter - spelas på radion
Samtidigt  -  Ambulanssirener i fjärran

                      *

..jag sitter på altanen och läser,
plötsligt hör jag på radion en av Mathias låtar, Metallica - Nothing Else Mathers
När jag fokuserar på låten så hör jag  - ambulanssirenen .....

Jag går in och stänger dörren så inte grannarna ska höra och spelar HÖGT ..... minns, känner närhet...

Texten till den här låten fanns på minnesbladet jag gjorde inför begravningen.

And nothing else matters......




Nothing Else Matters

So close no matter how far

couldn't be much more from the heart
forever trusting who we are
and nothing else matters never opened myself this way
life is ours, we live it our way
all these words I don't just say
and nothing else matters trust I seek and I find in you
every day for us something new
open mind for a different view
and nothing else matters never cared for what they do
never cared for what they know
but I know couldn't be much more from the heart
forever trusting who we are
and nothing else matters never cared for what they do
never cared for what they know
but I know never opened myself this way
life is ours, we live it our way
all these words I don't just say
trust I seek and I find in you
every day for us something new
open mind for a different view
and nothing else matters never cared for what they say
never cared for games they play
never cared for what they do
never cared for what they know
and I know so close no matter how far
couldn't be much more from the heart
forever trusting who we are
no nothing else matters

(J.Hetfield, L.Ulrich)

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Kan inte så mycket om Metallica...men den här texten var fin.

Postat av: Eva

Åh, det gör ont i mig när jag läser. Tankarna går till min son, om det skulle hända honom eller något av de andra barnen något. Svårt att greppa. Varm tanke till dig!

2007-08-14 @ 23:55:53
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Gunnel

Jag känner egentligen inte heller till dem. Förr. Långhåriga, läderklädda, "farliga"
:)
Men om man bortser från det och lyssnar på musiken. Den är mäktig. Just den här låten är otroligt mäktig. När vi skulle ha texten på bladet så lusläste vi verkligen så det inte skulle kunna härledas till något drogförhärligande, men, jag tror inte det. De (Metallica) förlorade en bandmedlem, jag tror det är en hyllning till honom. OCH en av Mathias älsklingslåtar .....

2007-08-15 @ 07:58:32
Postat av: Lena svarar Eva

(Som jag skrev tidigare här nedanför.) Jag hoppas jag förmedlat något till dig och alla andra, just dethär att - det KAN faktiskt hända i en helt vanlig familj, inte bara "alla andra". Katastrofen drabbar jämt över.
Så gå aldrig tillsängs med outredda spörsmål, släpp aldrig iväg ett barn i vredesmod, lev som om denna dagen vore den sista.
Tack och lov levde jag ett sådant liv med Mathias, tack och lov.
Förklaringen till det kommer i morgon, om du orkar läsa. I min novell.
Tack för att du orkat höra på mig, det är så mycket värt!

2007-08-15 @ 08:05:20
Postat av: Madonna

En hälsning/tecken kanske....?

2007-08-15 @ 08:16:47
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Lena svarar Madonna

Ja, det var ju lite så jag tänkte!
Det blev så mäktigt på något vis....

2007-08-15 @ 08:52:00
Postat av: Eva

Så sant! Jag försöker leva efter det mottot,att aldrig vara osams när vi skiljs åt. Självklart orkar jag höra på dig. Det är det vi är till för vi människor, att se och lyssna på varandra.Kram!

2007-08-15 @ 22:51:39
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback