Måndag - lektionsfri dag...


Eftersom jag inte har fler än två ämnen, så blir antalet lektioner därefter.
Eftersom vi är vuxna elever, så har vi mycket eget arbete - dvs från hemmet.

Vilket har till följd att lektionerna fördelar sig enligt följande:

Måndag, inga lektioner
Tisdag, två Sh timmar, med början klockan 10
Onsdag, två Sv timmar, med början klockan 10
Torsdag, två Sh timmar, med början klockan 8.15
Fredag, inga lektioner....
 
Sen har vi "timmar till förfogande" i båda ämnena ALLA dagar vid fem tillfällen till... men man kan förledas att tro att det är väldigt ledigt :-)

Min måndagsmorgon har jag bestämt ska användas till träning, därför är jag just hemkommen därifrån. Kanske jag använde min "pensionsdel" till det, det hör ju liksom lite ihop med det. 

Träningen, min träning, är inte så avancerad - men HÅRD :)
Först går jag på löpbandet en stund, som uppvärmning. Därefter drar jag med armarna lite i en apparat, sparkar med benen både framåt och bakut i en annan. Sen ligger jag på en matta och gör några små övningar som inte syns med blotta ögat men som nästan tar livet av mig. Sen säger dom att man ska andas också - samtidigt.  Rädda naveln är en! Inte helt enkelt, i synnerhet som magen har en viss tendens att fortsätta ligga kvar trots att man ligger och lyfter och lyfter... Jaha, å sen om det finns några krafter kvar så ska jag sitta på en boll!  ?? Å lyfta benen? Fast inte båda samtidigt, som tur är...
EFTER alltihop, gå på bandet igen... Idag var det med nöd och näppe jag tog mig UPP på bandet, men efter några (många) stappande steg, så kunde jag gå sakta sakta en stund. Tur det finna handtag på löpbandet.
Sen - hur otroligt det än låter, från dom "krockliga" stapplande stegen så lyckades jag kasta mig upp på cykeln och cykla hem!  Ni skulle bara se när jag kastar mig upp....

Och NU skiner solen, vilket den inte gjort sen i fredag, så det är fråga om inte mina studier får ta paus nån timma.... måste ut och titta och planera hur jag ska dirigera älskade sambon i vidare trädgårdsarbete. Det är ju det som är värst med träningen. ALL ANNAN kroppsrörelse för min del är överstökat, så det blir till att peka med en pinne resten av dagen. Eller använda tången!


 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det verkar vara ett bra schema...ser nästa ut som om även jag skulle klara av det :O)

Postat av: Anonym

min bästa gren i skolan var - håltimme!
azurblå, mera fräckt en korrekt, typ marinblå - säger M.
träning - jobbigt!

2007-08-27 @ 20:23:08
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Lena svarar Gunnel

Mycket bra, om man som sagt inte förleds att tro att det är arbetsfritt! Bara lektionsfritt...

2007-08-28 @ 07:55:08
Postat av: Lena svarar latmasksamtal

Håltimmen var ett bra ämne, håller def. med. Kanske därför jag håller på än.... Nu fokuserar jag ju åxå på håltimmarna :)
Azur tycker jag du ska hålla fast vid, absolut!

2007-08-28 @ 07:57:05
Postat av: Eva

Låter som ett alldeles utmärkt schema! träna - oj nu blir jag stressad!!

2007-08-28 @ 11:05:50
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Eva

Lugn lugn, om man ska jämföra sig med min nivå på träning finns ingen fara för stress!

2007-08-28 @ 12:17:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback