Att skapa...


Jag skapar.

Näääää

Men i alla fall, jag skriver/gör en blankett. Jag älskar blanketter så det här uppdraget är verkligen mitt i prick för mig. Uppdrag och uppdrag, det är en del av mitt skolarbete... men av det roligare slaget kan man säga. Utvärderingsformulär för skolan.

Så funderar jag på om? och hur? eller kanske inte alls!...
hur jag ska göra med mitt digra släktforsningsresultat/material? Ska jag publicera det på något vis, göra det tillgängligt för fler än mig, för släkten att gå in och titta på?
Just nu är det ju bara jag som ser det - det är en tanke att tänka, en nöt att knäcka.
Publicerat är ju publicerat, åtkommligt för alla, på gott och ont.
Nu levande personer får man inte publicera heller enligt datalagen, inte utan deras tillåtelse (å dom är mångamånga isåfall som måste kontaktas, å om en säger nej så faller hela kedjan!)  ... så jag funderar som sagt.
Man kan ju kapa allt vid 1900-talets början. Men då tappar man kopplingarna ner till "oss"  - fast å andra sidan?! Vill jag ens "hänga ut" mig själv på nätet??

Men ... ja jag vet som sagt inte hur jag ska göra. Och i vilken form? Hemsida? Blogg?

Nu ska jag i alla fall knåpa lite med min blankett......

.............................

Tjohoooo, i helgen påbörjas rivandet av köksmattan, nya fina köksgolvet är på G. Å jag har inte sagt ett knyst till Älskade Äkta, jag lovar på hedersord - inte ett pip har jag sagt och antytt - utan bara bidat min tid  :)



Kommentarer
Postat av: Annika

Jadu, det är svårt det där med hur privat eller inte man ska vara på nätet. Fast vi kanske är den sista generationen som bryr oss - ibland känns det lite otäckt hur aningslöst de yngre kastar sig ut i cyberrymdens alla nivåer.

Kul med nytt köksgolv, är han sugen på att lägga fler är det bara att komma förbi!


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback