Jobbigt...


Det är jobbigt att vara påhejare!
Det är jobbigt att hålla sig frisk så man inte ska smitta skidlöpare med baciller!

Nu har mina tre åkare åkt, vi två påhejare har hejat, filmat, fotat. Jag har skjutsat hem alla, dvs kört bilen med alla tillbaka hem till Jämtland.

Sen har Älskade Äkta Maken kört oss två hem till lilla hemmet i Boden!

Nu är jag trött trött trött.... smått förkyld - nu när jag "får" så tar bacillerna ut sin rätt!
Så jag vilar, tussar omkring i hemmet, sitter vid släktforsningsdatorn och släktforkningsböckerna.
Gör upp antavlor och register.

Fuskar med skolan, håller mig hemma och långt från alla måsten.

Min kropp signalerar trötthet, den slår på teflonminnet.
Jag har varit "där förr" så jag vet vad som gäller när kroppen signalerar sådana signaler.

VILA



Kommentarer
Postat av: åsa

Hoppas att du mår bättre snart, det är ju så mycket olika virus som florerar denna vinter, fast jag tycker att det varit så kallt så länge att varken virus eller baktus skulle ha överlevt..

Ha dé!

Postat av: Kersti

Å då ska man lyssna på kroppen och absolut göra som den säger. Dvs ta det lugnt och syssla med de som ger energi.

2009-02-26 @ 19:35:41
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback