Smygstart på sommarlovet...


I går hade jag en liten smygstart - på sommarlovet!
Efter det nationella provet i matte så känns det som om allt är klart och färdigt. Engelskan är klar, datan avslutas i kväll med middag "på lokal", å som sagt matteprovet är över..... Nu är det bara betygsprat som återstår, inga regelrätta lektioner. Så nu känns det som SOMMARLOV......

Så igår kväll smygstartade jag lite, började måla i tvättstugan. Man kan liksom lika gärna vara nere i källaren som ute - ute där det som högst kommer upp till tre varma grader, på hela dagen. I går kom inga regnstänk, men annars så har det regnat också. Till och från.

Jag har börjat måla rören i taket, de som just nu är ljusblå - riktigt babyblå...... Sen är det lite rosa på väggarna, lite ojämnt högt men ungefär en meter upp på väggen, så är där rester av riktigt brandgult (70-tal kan man fömoda), resten upp till taket är nån smutsgul färg. Det hela avslutas med illgrönt målat golv! Som flagnar, så det ligger i drivor, med olika grönfärger (förståss!) Det enda som är någorlunda bra är taket, det är faktiskt vitt, förutom de ställen där det är och har varit ledningar då förståss - där det är ispacklat för det suttit något....... Mitt sommarlovsjobb. Nu ska sambon lägga klinkers där, köksavloppet måste bytas, golvet måste förmodligen pickas upp en bit i ett hörn. Men det kan inte göra något ifall man börjar lite i andra änden... 

  
   

dessutom - kolla toan! Mitt i röran......




  

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Så skönt att få lägga böckerna åt sidan ett tag och helhjärtat gå in för det här projektet. Det kräver verkligen sin man och kvinna verkar det som. Belöningen kommer väl när det blir fint och klart sedan. Här är också kallt och blåsigt, men just nu försöker solen ta sig fram.

Postat av: Kersti

Härligt med sommarlov. Men så flitig du är som börjar måla direkt utan paus. Hoppas att det blir bra. Kram

2008-05-21 @ 21:30:50
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt med sommarlov. Men så flitig du är som börjar måla direkt utan paus. Hoppas att det blir bra. Kram

2008-05-21 @ 21:31:20
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Sylvia

Böckerna är lagda i en "försäljnings"hög! Till hösten ska de säljas....

Jag har ju lite svårt att sitta stilla, så så tvättstugeprojektet är ju perfekt nu när det är "styggväder" ....

2008-05-22 @ 10:44:44
Postat av: Lena svarar Kersti

Det är till att passa på å smida medans järnet är varmt - medan farten är uppe... man kan ju drabbas av sommarlovslathet. Den spar jag tills det blir sommarvarmt. Då kan jag dega på altanen, i skuggan. Nu passar det bra att klänga på stege i tvättstugan!

2008-05-22 @ 10:47:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback