Igår...

...gjorde jag det där som jag retar mig så fruktansvärt på - när andra gör! Jag gick till skolan  och var väldigt förkyld. Om det är något jag retar upp mig på så är det sådant, folk som tror att de är heroiska för att de gå/släpar sig till arbetet trots sjukdom. Eftersom min förkylning har en vecka på nacken så tror jag inte jag är så smittsam längre, det låter nog och ser ut värre än det är. Men det kan ju inte mina klasskamrater veta. Varför jag gjorde det? Vi hade första lektionen i engelska. Då bör man vara där. Mattelektionerna  senare på dagen stannade jag dock hemma ifrån, kan jag säga till mitt försvar!
Nu ska jag vila mitt värkande huvud, snyta näsan och lägga mig bekvämt på sängen en stund. Hjälpa de stackars "soldaterna" som strider för mitt välbefinnande, fullt krig pågår i mitt immunförsvar. Jag känner hur de/soldaterna bankar inne i huvudet, jag tror att det är de som springer upp och ner i halsen också eftersom det killar så, jag får sådana väldiga häftiga anfall av torrhosta. För att inte tala om nysattackerna!  ..fulla luften med stupade "fiender" ....


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, visst kan man reta upp sig på att folk kommer till jobb/skola fast de är förkylda, men din förkylning är ju "gammal"..
Vet inte hur smittsam man är efter en vecka, men nog låter det konstigt om man skulle smitta så länge.
Krya på dig.
Ha dé!

Postat av: Inger Maryissa

Ja, efter en vecka är nog inte din förkylning smittsam, utan det är mera sviter av förkylningen.
Och håller med om att det är nog inte så heroiskt att jobba och vara bland en massa människor när förkylningen är i ett akut skede, och man smittar de som är omkring sig.
Är nog bättre att stanna hemma några dagar, både för sin egen och andras skull.
Önskar dig en bra fortsatt dag.

2008-01-15 @ 14:38:30
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Ta dig en whiskey så går det över ska du se :O)

2008-01-15 @ 19:20:42
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Hujedamej ändå.. Hoppas du är piggelin snart.
Vet du Lena.. Jag måste berätta en skojig sak om din blogg.
Ganska ofta när jag läser din härliga blogg så hör jag dig. Det blir liksom du med din mysiga dialekt som berättar alla orden. Jag tycker det är helkul:)
Kram på dig vännen.

2008-01-15 @ 20:08:04
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Eva

Vad fint du har gjort här på din sida! Hoppas din förkylningen snart är ett minne blott!!

2008-01-15 @ 21:32:22
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Tack snälla Lena för det. Men det är ju så jag upplever det:) Sen sitter jag och försöker prata och låta som du, helt hopplöst, medan jag läser och vet du vad som händer då..? Joo då kommer maken och frågar vem jag pratar med.. hihihihi
Kram på dig Lenavän ha det bäst och hälsa sambon.

2008-01-16 @ 20:45:11
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback