En gång var jag där .....

.. två gånger....
Varför åka 60 mil när man kan åka 90??? Nu menar jag inte Vasaloppsmil utan transportväg till loppet.

Vi startade vår resa, del 1, tidigt på onsdagsmorgon. Klockan halv åtta satte vi oss i bilen, laddade till max. Beräknad ankomsttid till Östersund var omkring 15. VAR.
Efter 15 mil stannar vi för att shoppa lite onyttigheter på en affär. Ingen plånbok! Sambon har glömt sin plånbok! Allt kan man glömma,men INTE plånboken. ID, kontokort, körkort.
Vad gör man - VÄNDER OCH ÅKER TILLBAKA HEM.
Så igår så reste vi 30 mil extra, anlände nattlägret i Östersund halv sju på kvällen. Vid gott mod, fnittrande över klantigheten.

Trötta men glatt förväntasfulla med andra ord!

Nu severas havergrynsgröt i köket här - urk - men vad gör man inte för att smälta in i omgivande hurtigtrend!



Kommentarer
Postat av: Lena

30 mil extra är väl ingenting i Norrland,kom
ihåg min ungdom när man kunde åka 30-40 mil
för att gå på dans.Ha det nu riktigt skönt
vila? och ta hand om varandra.

Postat av: Åsa

Inte gör väl lite exta mil någonting...huvudsaken att ni kom fram till slut..
Jag tror inte, att Gunde delar din åsikt om havregrynsgröt.
Hoppas, att du får en skön vila, var rädd om dig.
Ha dé!

2008-02-21 @ 15:14:48
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Gunnel

Hehe...tänk så det kan gå :O) Det här kommer ni att skratta gott åt om ett tag.

Havregrynsgröt...som jag tycker så mycket om och äter varje morgon. Som jag kan längta...låter helt sjukt eftersom jag hatade den varan för ca 25 år sedan..men jag var inte sämre än jag kunde ändra mig...du ser det finns hopp

2008-02-21 @ 18:42:21
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Paula

Hej! Va skoj att ni så småningom landar i ljuvliga Dalarna! Ja, Mora är förstås en bra bit norr om Ludvika där jag bor, men ändå...
Gläds åt dina snöbilder, här har vi haft en usel vinter. Sparken har jag kunnat använda kanske en vecka sammanlagt, och medarna har börjat rosta av vätan...
Håller tummar o tår för fina resultat i spåret!

2008-02-22 @ 10:45:23
URL: http://paulaz.se
Postat av: Marie

Hej, jag hittade precis din blogg och den "passar" mig. Jag får önska tycka till i spåret och passar samtidgt på att tycka lite synd om er för den extrasvång som ni blev tvungna att göra!

2008-02-23 @ 09:01:53
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Lena Svarar Lena

Precis, 6 mil för en varmkorv!

2008-02-24 @ 21:17:19
Postat av: Lena svarar Åsa

Jodå vi kom fram, efter 130 mils bilkörande! 130 mil med bil för tre mil på skidor? Jaja, men det var trevligt.

2008-02-24 @ 21:19:30
Postat av: Lena svarar Gunnel

Vi skojar redan om det, ligger liksom inte för oss att gräma oss....
När jag var liten var det ju gröt som gällde, det är väl det som satt sina spår... :)

2008-02-24 @ 21:22:07
Postat av: Lena svarar Paula

Ingen snö i Mora, vi/jag undrade hur i hela friden detta skulle sluta. MEN. så fort vi kom utanför så fanns där snö... vi bodde i Transtrand och där var det MYCKET...Toppenfina spår.

2008-02-24 @ 21:24:19
Postat av: Lena svarar Marie

Välkommen till mig!
Det var ju lite onödigt att behöva göra extraresa just då, med tanke på att vi skulle 100 mil!

2008-02-24 @ 21:28:27

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback