FREDAG, Jaaa...

Idag ÄR det fredag, jag hade ju en extra  dag igår vilken jag använde till att färdigställa mitt skolarbete.
Så idag kan jag njuta av min lektionsfria dag utan att ha dåligt samvete.

Tanken var att städa, alla goda husmödrar städar på fredagar - eller har jag fått allt om bakfoten?
Men eftersom jag är en mindre god husmor så tror jag att jag skjuter upp det.

Däremot ska  jag om någon timme förflytta mig till närmsta köpcentra ca tre mil bort och inhandla öl till sambon.
Sambon har bytt jobb, ska bjudas på trevligheter i arbetskamraternas sällskap i  kväll. Inte på lokal utan i chefens hem, med bastubad mm mm. Vilket kräver öl.
Såhär sista festtillfället hade han tänkt bjuda på hemlandsöl, men si - vårt lilla bolag i vår lilla stad behagade inte ha Presidentöl.

För  - Jämtlandshatt  kräver  Presidentöl.



Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Lena! Tack för titten hos mig - jag besvarade den hos mig men så kom jag på att det kanske var lika bra att göra det här, så varsågod:
"Lena, fniss, få på lyset kan jag. Men tyvärr inte finska - fast det står högst på min språk-jag-skulle-vilja-lära-mig-lista. Men det är ju bedrövligt när man sitter i drygt tio minuter och "lyssnar" på ett språk man inte begriper!"
F ö så är det ju givet med Jämtlandsöl en sådan kväll! Hoppas du köper en till dig själv också!
Jag har dammmsugit, hahha!

Postat av: Lena svarar Annika

Kan vara lika bra det! Man vet ju aldrig om man hittar tillbaks
:)
(fast det gjorde jag)
Han trodde nog jag var på lyset, något förvirrad medelålders dam som fått låna makens bil ......
Nu sk ajag bege mig till flaskäffären, OCH sambon har satt på lyset så det ska nog greja sig... President till mig i MORRON, kvällen tillbringas i jourläge 1, utryckning vid hemgång.
å du, välkommen till mig....

2007-09-14 @ 09:21:17
Postat av: SolSkuggan

Vågar man säga helt öppet och i ljuset av min bordslampa här bredvid att jag har aldrig hört talas om Presdentöl.. såååja nu var det sagt;)
Är det ett ljust öl eller..?
Hmm jour.. jaja du får väl ta din beskärda skvätt senare då eller ve och fasa vänta till imöööra:)
Kram på dig vännen:)

2007-09-14 @ 19:20:52
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Gunnel

Gratta sambon ifrån mig...till det nya jobbet

2007-09-14 @ 20:36:26
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Solskuggan

Jodå, man kan säga att man inte vet - för det är ett öl som bryggs i Jämtland. Just President är ljust, och gott. Faktiskt så brukar bryggeriet uppmärksammas till julen med sitt Julöl. TV4 har haft det i sitt morgonprogram, flera jular på raken med mycket högt betyg. Värt att prova! Jämtlands Bryggeri.
Han hade sparat en till mig, som jag avnjöt senare på kvällen....

2007-09-16 @ 18:47:29
Postat av: Lena svarar Gunnel

Absolut, ska hälsa....

2007-09-16 @ 18:48:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback