Rymdbyxan kräver en förklaring...


...märker jag.
NÄSTA gång, nästa måndag ska jag ta kort på vidundret! Låta sjukgymnasten ta kort på mig innuti kanske...

Det är en "byxa" som man fyller med luft, som sedan kramar/masserar från tårna och upp så långt som byxan räcker. Den här varianten är från tårna och upp under armarna. Tanken, syftet är att man ska aktivera lymfsystemet och sätta igång det naturliga flödet. OM det fungerar på mig är tveksamt, min krämpa är inte riktigt den rätta för den här metoden, men den kan vara värd ett försök. Mina lymfbanor har varit på dränage förut så de kanske känner igen sig!? Mitt problem när jag ligger i rymdbyxan är som sagt att jag får kramp i fötterna och måste snabbt som ögat kravla mig ur. Dra upp blixtåset och åla mig ur så foten kan spännas... Panik - stavas det.


NU SKA JAG gå till skolan, möblera upp min arbetsplats, dvs hitta igen en stol som funkar för mig att sitta på i fem timmar, och skriva nationellt prov i svenska B.
Det ska bli såå roligt, jag riktigt längtar. Har packat frukt, kokat kaffe, packat tröja ifall det är kallt i aulan, lagt ner inneskor, sura karameller, jammen ojj PENNOR förståss och suddgummi! - så nu kan jag gå med glatt humör!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Lycka till!
Du är nog ett "unikum" som ser fram emot provet så mycket...
Ha dé!

Postat av: Sylvia

Lycka till!

2007-11-13 @ 18:35:34
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Gunnel

Du måste bara lägga ut en bild när du är iklädd den byxan.. Men fy fasiken för att få kramp och ha något slikt på sig :O)

2007-11-13 @ 20:32:50
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Annika

Hm, det blir intressant att se den på bild! Du ligger alltså i den? Jag såg framför mig hur du stod i något som liknade en rymdoverall...
Å hoppas det var kul på provet i dag!

2007-11-13 @ 21:30:16
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Eva

Hoppas provet gick bra!

2007-11-14 @ 16:32:06
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback