Flyttat ut



Idag har mina plantbäbisar flyttat ut på altanen. Hoppas dom inte ska bli kall och förkylda! Fast - de bor i ett plastväxthus och käre sambon har ordnat värme till dom. En avdankad skotork! Han är inte dum min sambo....

För övrigt  så har det regnat hos oss idag, igen.  Jag fick ett ryck att jag skulle byta gardinerna i vardagsrummet, sagt och gjort, fram med dem. Men? Det fanns bara 4 längder? Sydde jag inte om dem? Nähä, icke. Alltså var det till att sy två paneler till. Vi har två fönster + altandörr i vardagsrummet. Dessutom så är fönstren lägre här än i lägenheten vi hade i grannhuset, men nu är alla gardinlängder SYDDA inte bara nålade, som vi haft sista året. :)
(dvs. jag sydde upp befintliga gardiner innan jag  la bort den, tjohoo  + dom jag höll på med i vintras när symaskinen pajade! ALLA är sydda, ootrooligt)

Det är väl ungefär vad som timat idag, JOOOO

nu kom jag på.....

Jag har ju kokat sylt! Lingonsylt. PÅ spisen, BAKOM spisen..... överallt! 
Satte på en stor gryta med lingon, tar ju en faslig tid att koka upp - tänkte jag - så jag började bära upp plantor från källaren och ut på altanen. Bär och kånkar och bär. Sen när jag kommer upp sista gången så luktar det så fruktansvärt illa .... VAD är det? frågar jag stackars sambon som är i köket. JO, min lingonsylt. Totalt glömt bort den, tur jag inte gått hemifrån i alla fall!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback