Röverier ....





Vad gjorde du 2006 som du aldrig gjort förut?

Flyttade in i ett villaområde - med grannar på "hej-avstånd" från bron. Tidigare när jag bott i hus har det varit långt ute på landet - skogar och ängar mellan grannarna och mig. Detta är en helt ny upplevelse.

Vilka länder besökte du?

Republiken Jämt-Land, räknas det landet? Norge förståss, å så åkte vi in en sväng i Finland när vi var å kollade på IKEA bygget i Haparanda. 

Vilket datum från 2006 kommer du minnas, och varför?

Inga speciella datum kanske, men 2006 var året när gamla hemmet avvecklades och pappa "sattes" på hemmet. En svår tid, mest för mig kanske - mycket frustration över tingens ordning, sorg över allt som måste avyttras, sorg över att pappan inte längre är pappan....

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2006?
Inte mycket till musik jag minns namnet på - älskar musik men minns inte artister eller låtar numera. Fast.
Anna Boten Låten - fick en särskild betydelse.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Förmodligen inget speciellt eftersom jag inte minns... 53 år - är det nått att fira?

Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
 Utan tvånget att åka skytteltrafik mellan hemma och gamla hemmet, tycker inte om sådana måsten hade året varit betydligt bättre..Om jag dessutom haft pengar skulle resorna varit enklare. Snabbare. Kanske t.o.m. flera.
Å så det gamla tjatet om mina arbetskamrater mm - OM jag passat in där så hade livet varit otroligt mycket mera kul


Hur höll du dig från att bli galen?
Min sambo - min underbare sambo


Vem var den bästa nya personen du träffade?

Hmm,  jooo - Anna-Karin heter hon jag minns från 2006.

Uppnådde du det du tänkt dig under 2006?
Jag började leva och tänka efter GI metoden, först och främst för att gå ner dom där 6 - 7 försmädliga överkilonen. Kilonen försvann, målet nåddes i julveckan. som + poäng fick jag ett totalt stabilt blodsocker - har aldrig mått så bra som nu - inga svängningar, hjärtklappning, tokhunger

Förhoppningar om 2007?

Skolan börjar, och  jag i den. Jag önskar mig att det skall bli berikande för själen - att jag förhoppningsvis kommer på vad jag skall bli när jag blir stor. 
Min förhoppning för min egen del är att det kan få börja gå bra nu!

Vilka fler vill du ska svara på dessa frågor?
Ingen utmanad - ingen glömd!
Varsågod ALLA


Kommentarer
Postat av: Gunnel

GRATTIS!! Du lyckades gå ner i vikt som du önskade och vad skönt att du mår bra. Det var bra gjort av dig!!

Postat av: Anonym

blandad konfekt 2006, ser jag, plus och minus om vart anant, stort och smått, men solsidan dominerar - kul, fortsätt så!

2007-01-11 @ 19:36:27
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: SoP

Jag snodde den listan av dig--:-)

2007-01-14 @ 18:06:41
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback