På tjyveristråt nu igen ....



><((((º> ~ ------    ><((((º> ~ ---------    ><((((º> ~ -----------    ><((((º> ~ ----------- 


Nu har jag varit ute och tjyvat igen

  

Detta har jag i:

5 saker i frysen
:
Svamp
Murklor
Egenfångad Norgefisk
Bullar
All värdens småslattar, ”bra å ha”- slattar  

5 saker i Garderoben:
Diverse vinterkläder, mest inhandlat som ”nytt och nött”
Sonens morgonrock, som jag fått äran att använda numera
Bygdedräkt med tillhörande schalar, (fest och sorg)
Påse med pocketböcker
Lådor – med en del av  sommarens kläder  

5 saker i Bilen
Pappersrulle
Skräppåse
Kartbok
”Kattfilt”
Påse med ”handlings”påsar 

5 saker i handväskan
Nycklar
Den tomma portmonän med körkort och div andra plastkort
Skolböcker (antecknings böcker och dagbok, pennor mm)
Druvsocker
Mobiltelefon  


Vem hakar på ????

Kommentarer
Postat av: Marskatten

Lyckliga dig som har bygdedräkten! Min hänger visserligen där också...men den har krympt. underligt.

Postat av: Christina W

Tänk vilka bilder av en människa det ger när de beskriver några saker i sitt liv.

2007-02-03 @ 11:28:30
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Lena svara Marskatten

Skrev jag att den var i rätt storlek ?? Det är fuktigt i min garderob med !
/L

2007-02-04 @ 16:23:20
Postat av: Lena svara Christina W

Vad "såg" du för varelse ?? Fattig? påhittig? naturälskande? ???
/L

2007-02-04 @ 16:25:12

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback