Alla bonusar är borta ....

Nu har bonusarna åkt hem!

Så underbart att ha dem här, så fina föräldrar! Fina föräldrar skapar fina barn....

Nu ska jag inte var sånn  -  men  -  jag har haft förmånen att träffa alla barnbarnen (läs:barnbarnet och de tre bonusbarnbarnen) inom loppet av en månad. Det hände visserligen förra julen också, men jular är ju jular så då blev det mest stök och glam....

MEN  denna familjen var nog nr 1 i alla fall.   Nå´ så underbara barn har jag inte råkat på länge....

Jodå, dom skrek å dom slogs å dom va sura å griniga, precis som normala barn är ....  Men dom har föräldrar som kan hantera det å då löser sig allt som av sig själv.....  föräldrar som satsar några år helhjärtat på familjelivet och barnen - som fattat att barn blir fort stora och självständiga och då när barnen är självgående kan man som förälder få satsa mera på sig själv.
 
Nu ska jag inte förringa de andra föräldrarna - dom är åxå jättebra - men kanske lite trötta... !! Kanske satsar på fel saker när barnen är som mest krävande...


Nu ska jag inte trassla in mig mera i detta,  ville bara tala om att det finns guldkorn i tillvaron......

Kommentarer
Postat av: Paula

Mmm jag har ständigt dåligt samvete fast min dotter vuxit upp o blivit en bra person. Jag satsade det mesta på karriären när hon var barn... men jag vet inte om jag hade varit en bättre mor om jag varit mer hemma? Det passade liksom inte mig, och därför insåg jag också snabbt att jag inte skulle skaffa fler....men jag njuter av barnbarnen och fler lär komma eftersom sambons tre barn ännu inte börjat yngla av sig!

Postat av: Lena svara Paula

Alla passar inte att vara hemma, så är det. Jag tror att man är en bra förälder om man "vet" vad man satsar på om du förstår vad jag menar. En nöjd arbetande mamma är bättre än en trött hemmamamma ! Det är fråga om att bestämma sig för vad man ska - skita i vad alla säger....
Å mina blev ju som dom blev! (förlåt dottern!) Fast jag jobbade stenhårt på att fostra rätt. Det "tar" inte på alla - men två av tre är väl ganska bra ändå ??? Eller ... :-D

2007-01-11 @ 10:30:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback