Höstdagjämning

Så är då vår underbara sommar slut - man kan nog förmoda att det är så.

Har vi passerat höstdagjämningen så är det nog definitivt slut  med sommarkänslan ..... och det känns verkligen när man är utomhus.

Nu är det hög luft och lätt att andas - jacka och ordentliga skor på!

Helgen har tillbringats halvt krypandes på knä i blomrabatter.
Jag har rensat en hink lingon, som en granne kom med i fredags.
Jag har varit "arbetsledare" för snickrande av upphöjt trädgårdsland  typ pallkrage fast mycket mycket större ! Å eftersom sambon grävt upp och lagt väv (och skall  grusas upp  i veckan) på husvagnsparkeringsstället, så fanns det mycket jord över att fylla min planteringslåda med.

Men - på min lista - "göra-innan-vintern-lista" som ligger på köksbordet och tittar på mig varje dag - där står inte mycket av det jag verkligen gör.... inte många punkter som kan strykas där inte.

Nya friska tag i morgon - kanske - ???



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Men oj...här har vi haft ca 22 grader och tropisk värme. Här är det högsommar än :O)
Men dom säger att det ska bli svalare till veckan och egentligen har jag inget emot det. Jag gillar höstluften så den vill jag inte missa

Postat av: Quid Vis

Hög frisk luft, visst är det härligt. Det går mycket lättare att jobba i trädgården när det inte är så varmt. Minns värmen i somras när man inte förmådde sig till något arbete. Nu fick jag lite inspiration, tack för det. Tar nog ett par tag i rabatterna idag.

2006-09-25 @ 09:39:45
URL: http://quidvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback