Rondellhunden har nått Boden

Nu har den kommit även till oss, i olika skepnad och material.

Den första jag såg var mycket välgjord.  Eftersom den står i "Kanon-rondellen" så var den ju tillverkad av plåt-rör. Fast mjuk och rund i formerna!

Nästa hund, i en annan rondell, är av spånplatta, stor och farlig, gulmålad och mycket rikt utrustad vad gäller "organet" - som tydligen ömmade kraftigt med tanke på den röda färgen....

Eftersom jag är en något pryd dam vad gäller offentliga utsmyckningar tyckte jag att det var lite "för mycket" - men - i morse hade någon med samma tycke som jag kapat av och snyggat till lite under magen ........

;-O


Kommentarer
Postat av: svartvitan

Hur har den uppstått? Det finns såna hundar över hela landet. Märkligt.

Postat av: Gunnel

Tror inte dom har kommit till oss än. Har i allafall inte sett några. Hoppas dom dyker upp

2006-11-14 @ 18:37:35
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: MammaLena svarar svartvitan

Jag läste om dom, men - teflonminnet gör sig gällande. Minns inte...
Det tar tid för dem att vandra genom landet tydligen...

2006-11-14 @ 19:49:38
Postat av: MammaLena svarar gunnel

Jag har faktiskt väntat, å nu är dom här - de kom samtidigt i alla rondellerna. Fast - det är olika "konstnärer/konstruktörer" den syns tydligt. Olika material och ideer. Han - för det var helt klart en han, med "utrustningen" var iof välgjord men grov i uttrycket.... Kanon-hunden var vacker ... påminner lite om en Jämthund faktiskt!

2006-11-14 @ 19:53:32
Postat av: Inga M

Jag skrev om vår rondellhund i Sillrud för ett tag sedan och la in en bild. Trodde inte att det skulle bli en sådan farsot. Roligt med en sådan bred folklig protest mot vandalisering. Om det nu fortfarande är det? Eller om det har blivit en rolig grej bara.

2006-11-15 @ 10:33:15
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback