Lugn dag .....

Idag har det varit en lugn dag - i dräneringshänseende ..... och för mig ....

Sambon har grejsat lite i sitt dike, knackat lite betongrör, skottat lite lera, putsat lite vägg, sen till sist murat ihop dräneringsavloppet .....

MammaLena har inte bidragit mycket till dräneringsjobbet ....

Men hon har städat en halv husvagn, bäddat i den och dammsugit bort en massa spindelväv och damm.
Invigt högtryckstvätten med att tvätta husvagnsmattan!   + att jag har spolat av husvagns-trädgårdsmöblerna med högtryck.  Konstigt att sånnt kan bli så skitigt - eller dammigt kanske - men inte kul att släpa ut och in i husvagnen i alla fall.

Sen har jag tvättat lakan - vittvätt, mina barn brukar påstå att det luktar badhus - idag har jag tvättat badhustvätt (läs klorintvätt) för sambon har kommit upp ur sin grop full med tjära som sedan trots idogt duschande och skurande ändå hamnat på lakan och örngott.  Det har jag gjort.

Sen var vi en tur på stan - det var nån form av marknad. Lite social måste vi försöka vara...

Gick förbi en nygranne här borta på gatan - de fick tillträde till sitt hus nu den 1:a - ojjoj - de har rivit ut ALLT ! Jag blir nästan trött!!  Deras hus är likadant som vårat. Men "gamaktig" som man är så har vi varit där och försäkrat oss om att vi får ta reda på takpannor när de skall kasta sina........ Dessa takpannorna vi har är tydligen tillverkade här i Boden på 40 och 50 talet, så de är lite ovanliga.  
Men , men - de är unga å ivriga - så då går det ju (kanske)..... vi som är gamla å förståndiga tittar kanske mer på pengen - är det verkligen värt alla pengarna man kostar på ????? Vi bor ganska behagligt utan att riva ut allt in på stommen ....  ändå har vi kostat på ny el och dränering, lite i rätt ordning kan vi tycka som är gamla och trötta ...

Men  - igår fick jag ett ryck å började skrapa på fönstren. Innomhus. Nått måste jag ju göra för att tysta samvetet när sambon tillbringar morron-middag-kväll i diket. Eftersom vår ventilation varit ur drift de sista åren (innan vi köpte, vi fixade det på 14 dagar) så har det immat igen inne på fönstren, i bästa fall - annars så har det varit is på rutorna och runnit ner på fönsterramarna.  0 färg kvar. Så nu ska jag måla det, å sen när det blir normalhöjd utanför fönstren skall jag måla fönstren ute. Har införskaffat material för dylikt arbete ...... och fönsterkitt och kittkniv. Kul tycker jag.

-......sambon kommer å frågar ifall vi ska äta kycklingben - å de ska vi......

/Lena


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Oj vad du har hunnit med. Igår jobbade jag på förskolan. Vi ska ändra arbetssätt till hösten så då är vi tvugna att byta grejer med varandra. Gissa om det fanns mycket som kunde slängas.
Idag har jag inte gjort många slängar. Har varit ute med hundarna. Legat och solat fram och baksida. Sen blev det lite för mycket så nu passar jag på att skriva lite inlägg här och där.
Ha en skön dag

Postat av: En liten tant

Ja, jisses - var det ett exempel på en lugn dag?!? Supereffektiv, tycker jag.

2006-06-11 @ 18:15:04
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: MammaLena

Gunnel: Lata dagar är underbara - visst, å eftersom du jobbat lördag så var du ju värd att ha ledigt!
Tant: Supereffektiv kan jag inte påstå.... är å grejar här och där tycker jag.... ostrukturerad!

2006-06-12 @ 10:43:30
Postat av: svartvitan

Det finns hur mycket som helst att göra om man bara vill. Och ibland vill man och andra gånger inte. Du har radat upp en hel del som du hann och orkade med och det var inte lite det. Dessutom kommer det nytt hela tiden.

2006-06-12 @ 14:17:38
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: SoP

Ja just-- du bor ju i Boden-- har en polare i Lule-som bodde i Älvsbyn förut-- o så bor en gammal klasspolare i Harads- men vi har mest bara julkortskontakt-

2006-06-13 @ 03:56:35
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback