Regnet kommer

Sambon rusar ut - vi har ju en omgång kvar av gjutandet av plintar. Finliret - så han stormar ut nu på morgonen för när han hämtade in tidningen så kände han att det kom regndroppar.

YESS, och  nejnej.

Å det är klart att det är bra med regn, det är mer än bra, men inte på våra plintar, inte just nu.... så han letade plastsäckar, han fixar och grejar, täcker över alla 5 ...... hmmm, tre droppar ?
Fast det ser mörkt ut - norrut - tror jag det är?

Ja jag vet, vuxna människan och kan inte väderstrecken ! Men den här stan ligger inte iordning när det gäller väderstreck (??) - eller så är det mig det är fel på - allt är upp-och-ner. Men jag har "tagit ut" norr och söder här på tomten. Så vid närmare eftertanke så är det söderut det är svarta moln :-)

Men - inget regn - nuheller.... hur skall man ställa sig, bra eller dåligt? Fast jag har ju vattenslang och kommunen har inte förbjudit vattning, än.

Tänk om jag skulle försöka sätta ut mina stackars förkrymta sönderbrända plantor sedan - i synnerhet om det skall komma regn...

Får se vad sjukgymnastikpojken gör med "dö"-nerven min, om han lyckas väcka upp  den något  - för då blir det inget böjande i nån rabatt det förstår man ju. Och skulle det gå för nerven så går det inte för tejpen han sätter på. Han är inte dum - pojken - han begriper att kärringen är tjurig - lika bra att tejpa ihop så hon inte kan röra sig!

Nu ska jag ringa elektrikern - det har hänt en liten malör med elkabeln när "altanspikaren" satte upp bärlinan .......



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vädergudarna har kanske hört din bön från igår :O)
Tråkigt det där med nerven din. Det är inget vidare ha ont. Hoppas pojken fixar till den åt dig

Postat av: SolSkuggan

Oj... Kan du lite väderstreck! Där är jag helt nollad.
Hoppas att din rygg blir riktigt bra snart, jättejobbigt att ha ont!

2006-07-04 @ 18:14:12
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: mammaLena

Gunnel: Vädergudarna hör inte på det örat - tydligen. Inget regn - inte ens en åskskur! Å nerven är inte mycket att ha, död - klämskada!? för många år i kläm. Fast den blixtrar till ibland. Sånnt man får leva med. Jag är ju BRA nu :)
SolSkuggan: Hmmm - vaddå väderstreck? Hemma har jag tagit ut dom med kompassen - men jag förstår inte varför Boden är upp-och-ner ???? I min värld så åker jag norrut när jag åker till Luleå?? Men tittar man på kartan så är det inte så ??? Förstår inte ... Å ryggen, det är ju jättebra nu, om man jämför med hur den varit. Kan gå, sitta, stå, ligga - fast i små portioner !!! Å så kan jag cykla, det är kul. Å köra bil...... man gläds åt det lilla nämligen.
MammaLena

2006-07-05 @ 09:27:34
Postat av: karin

Hejsan
Här i dalarna har vi strålande väder..och jag njuter av semestern...och lite bloggande lär det bli mellan varven...ha sköna dagar

2006-07-05 @ 13:47:03
URL: http://www.mormors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback