Allas semesterfina bloggar ....

Man blir så inspirerad - jag kan i alla fall ändra designen lite - låtsas att jag ska ut på lite "travel".... det blir nog inte längre än ut i grushögen och altanbygget - men ändå!

Nu ska jag inte klaga - bonusdotter har flaggat för att hon och bonusbarnbarnet kommer.
Dotter och måg kommer i augusti,
Bonusson, bonussonhustru och två bonusbarnbarn kommer åxå i augusti ..... visst är det lyxigt.
Reser 60 mil för att hälsa på oss i vårt nya bo     :)

Fast - vi hade faktiskt tänkt klämma in en Norgeresa - hur det nu ska gå till.
5 veckor är ju ingenting egentligen - helt plötsligt så har veckorna runnit iväg och så är det dags att börja sammanfatta vad man gjort.

Målet är att umgås med barn och barnbarn, bygga altan, vila, äta gott och grilla mycket på nya altanen. OJJjj hoppsan, vi ska ju (måste ju, fast så får man inte säga!) resa till hembyn och hämta hem sakerna som jag deponerat hos x:et.....

ajajajjj nu vart jag nästan stressad - måste vila lite på lunchen så jag orkar.

......för till kvällen är vi bortbjudna på räkfrossa, eller i alla fall räkkalas. På inrådan från värdfolket var det ankomst via cykel ????
Hmm, jag som skall ut och köra bil klockan 7 i morgonbitti.... men jag kan ju cykla ändå!

Man ska vara pigg och glad (och nykter) sista dagen före semestern.

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Övning att utföra direkt efter frukost varje semesterdag:
Djupandas, fäst blicken på ett vitt litet moln, luta dig tillbaka mot vilstolen.

Postat av: Gunnel

Fin och ljus sida. Jag kan inte ändra någonting vad det gäller mallar längre.
Du ska inte stressa för mycket nu när du har semester. Den går nog fort ändå. Men ha det så skönt i alla fall. Bara en dag kvar att jobba...tänk om någon kommer och säger att du måste jobba en vecka till. Skulle du orka det?? Jag brukar leka med den tanken innan jag går på semester.

2006-07-06 @ 20:38:54
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: MammaLena

Tanten: Jo, jag ska hänvisa till dina kloka råd om det skulle bli delade meningar om tillbringandet i stolen..... (hiiihihi)
Gunnel: Jo, man ska ta det lugnt - och egentligen är jag en lugn person - tar det som det kommer. Det jag inte hinner idag skjuter jag upp och det jag inte hinner alls - var inte så viktigt ;-o
Och - om dom säger att jag ska jobba en vecka till - ja då gör jag väll de då ....inte så noga faktiskt, kommer dag kommer råd!

2006-07-06 @ 22:52:20
Postat av: Karin

Det finns en utmaning på min blogg om du vill ta den

2006-07-09 @ 20:45:46
URL: http://www.mormors.blogg.se
Postat av: MammaLena

Karin: Jo jag ska, ta utmaningen, men jag måste koncentrera mig på det och just nu är det lite ont om tid. Den kan kanske ligga till sig lite ???

2006-07-19 @ 12:09:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback