Bredbandsbolaget fy fy fy fy

jaha, så var vi då utan bredbandsuppkoppling i hemmet!

Vi har sagt upp det för det har inte fungerat alls (just) sedan vi flyttade till villan. Jag har tidigare här berättat om min skitdator mm, som visade sig inte vara skitdator utan skit-Bredbandsbolaget. Så nu har vi fått nog och sagt upp och skall byta till Telia.

Lugnt tänkte vi, det är ju uppsagt till den sista august!

Jo HOPPSAN, igår när jag kom hem igår så hade de kopplat ur oss, 1 ½ dygn för tidigt .... nja - vi kunde ju få nån krona i kompensation - vaddå - vi vill ju ha uppkopplingen till den 31 klockan 23.59 ....

Sambon lovade supportkillen att han  SKULLE REKOMENDERA ALLA SINA VÄNNER OCH BEKANTA ATT AKTA SIG FÖR ATT ANLITA BREDBANDSBOLAGET.


Det kommer tydligen att ta "nån vecka" att få ordning på grejerna, det beror på när Bredbandsbolaget behagar ta bort sin utrustning från Telias station ....
Tack och lov att jag kan använda jobbdatorn ....


Å så kan vi ju ge oss ut på stan i bil och leta okodade trådlösa förståss, om vi får för kraftig abstinens i helgen :-)


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Men så trist, tur att du har jobbdatorn. Hoppas det här går fort nu.
Ha en härlig dag och kram.

Postat av: MammaLena

Verkligen - hoppashoppas.
Tänk igår när jag skulle gå in på bloggen - ingen uppkopplig ..... fasiken så besviken jag vart - å ARG .....

2006-08-31 @ 10:14:20
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Gunnel

Vi bytte ifrån Telia till Glocalnet....ajaj vilken miss. Men nu har vi dom kvar tills vi flyttar ... då får vi stadsnätet. Glocalnet är iofs inte så dåliga...men dom var sega innan allt fungerade

2006-08-31 @ 21:03:52
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Igår hade det inte hjälpt med uppkoppling. Hela bloggen låg nere och halva dan idag, sååå trist!
Tror att när du läser detta så är det måndag och du sitter på jobbet. Därför säger jag nu.. - Ha en bra måndag och kraaam:)

2006-09-01 @ 19:56:53
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: elin

Det är inte bredbandsboalgets fel att en urkoppling tar "någon vecka" utan detta regleras av nätägaren Skanova, dvs det bolag som Telia är dotterbolag till....
Ta reda på först, skäll sen!

2006-09-10 @ 00:13:53
Postat av: MammaLena

Svarar elin: Jag har tydligen trampat på en öm tå här....
Vi har haft Bredbandsbolaget i flera år, inte många men 6 år i alla fall. Vi har haft fiberkabel, vi har haft telefoni via fiberkabeln. Vi har flyttat en gång - fast då mellan fiberkabeluppkopplingarna. Det har fungerat jättebra. Vi flyttar till eget hus, utan fiberk. Skaffar då också av naturliga skäl telefonabb hos telia. Fortsätter att ha vårt internet via bredbandsb men med modem. NU börjar problemen, vi får ingen fart på uppkopplingen, vi ringer vi ringer vi ringer ... vi får ingen hjälp, vi skaffar ny utrustning inget hjälper... vi säger upp abb och det är helt OK, killen som vi pratade med förstod oss, han såg att vi ringt och haft mycket problem och han kunde bara beklaga, han kunde inte hjälpa oss. Inget agg och alla nöjda.... tills de kopplar ur oss den 30 på morgonen i stället för 31 på natten. Vi skulle få kompensation - en 20a. Vi var inte intresserade av 20 kronor, vi var intresserade av att vara uppkopplade tills månaden var slut.
Så till telias avdelning. enligt Telia kunde vi inte teckna abb innan det gamla var slut. Alltså tecknade vi ett den 1 september, och skall få det inkopplat den 12, OK - vi är införstådda med det.
Det jag hakade upp mig på i mitt inlägg var att BREDBANDSBOLAGET KOPPLADE UR OSS FÖRE AVTALAD TID. Inte att telia inte kopplade IN oss.
Nu fick vi modemet med posten i fredags och vi kunde koppla upp oss redan då, 5 dagar innan det var sagt. Dessutom FUNGERAR det nu.
Jag förstår att du Elin på något vis är kunnig i förhållandet mellan Skanova, Telia och Bredbandsbolaget mm. Men - vi är ju alla experter på olika saker, och vi okunniga skäller på saker som vi irriterar oss på.
Dessutom gjorde jag det på MIN blogg och inte offentligt varken i tidning eller TV......
/L

2006-09-10 @ 19:07:25

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback