Plantor på ferie

Nu har mina plantbäbisar åkt på ferie. Eller plantdagis??

Så är det när man är nyinflyttad, inte har så många kompisar att engagera när man skall resa bort.
 
Vad gör man med sina små små nyfödda plantor? Dem kan man ju inte lämna hemma ensamma i ett stort hus.  Utan tillsyn. Min tilltänkta plantskötare, min nyfunna svamp-plockar-kompis - hon skulle åxå bort i helgen.

Hmmm.... kanske dottern hennes kunde....... NÄ, dottern skulle åxå bort !!

Problemet löstes av att mina plantor fick flytta hem till hennes plantor, praktiskt så det förslår.

För dotter nr 2 skall bo och sköta hus och hund och kasta ett öga på blomstren - dotter nr 2 är inte så intresserad av blommor, de har en viss tendens att vissna i hennes skötsel.

Men si då kommer dotter nr 1 hem och styr upp det hela..... får vi hoppas.

Annars så finns det folk som inte gör annat än föder upp plantbäbisar och bjuder ut den till blomtokiga kärringar.... har jag hört!

Så det löser sig....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback