Onda ögat...



Ibland - händer det att man skickar det onda ögat på något/någon/någon företeelse.

Nu gjorde ju jag det, här på bloggen dessutom!
Det var ju bara så att onda ögat missade sitt mål! Tog fel mål. Förlåt förlåt förlåt Mjamjamjaaa-katten!

Jag önskades faktiskt (skäms och rodnaden färgar mina kinder) livet ur grannkatten, efter det sista
kattslagsmålet

Nu har det hänt - fast FEL KATT! Mjamjamjaaa-katten är spårlöst försvunnen sen en vecka tillbaka......

...om jag levt för 100 år sedan, 150 år sedan - då har jag nog inbillat mig att det var mitt fel - mitt onda öga!



Kommentarer
Postat av: madonna

Nja hon/han är nog bara på friarstråt och återkommer inom en snar framtid

Postat av: Lena svarar Madonna

Ja, vi får verkligen hoppas. Fast, han är ju ingen friare - längre! OM någon kört på honom kunde de väl lägga "fram" honom så man fick hitta honom. Eller så är han instängd, eller klivit in i någon bil. Han har gått under mellannamnet "mekarkatten", han älskar bilar från undersidan. Alltid olja på huvudet!

/Lena

2008-08-14 @ 11:42:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback