Borta från jordens yta...


Man skulle kunna tro det! Blogginläggen blir färre och färre.

Men - det är som jag skrev en gång förut - blogginlägg skapas, i huvudet men når aldrig fram till datorn. När jag så äntligen sätter mig då är alla fiffiga och slagfärdiga texter som bortblåsta. De är förmodligen redan skapade, och haft sitt syfte. Bara det att de lämnade aldrig mitt huvud.

Vad jag gör?

Leker skola. Har inte riktigt hittat formerna än, har ett knäppt schema - eftermiddag och kvällspass nästan genomgående. Passar klent för en som är uppe före tuppen, betyder att när jag ska till skolan är jag redan trött. Känner bara att allt är svårt. Men det SKA ju vara svårt, man ska ju lära i skolan.
Renoverar kök, fast det är ju klart nu. Idag ska jag "dutta" i märkena som blev när Älskade Äkta Maken spikade upp taklisterna. Nu har det varit färdigt och inflyttat i en vecka - nu är det "som vanligt" att komma in i köket!
Åker skidor! Fast inte mycket, men dock. Sa just det igår när vi var på väg -OM INTE Älskade Äkta manade på skulle det inte bli nått. Jag har många undanflykter att komma med - i går kände jag mig väldigt krasslig t.ex. förkyld och ont i ryggen. Men som den goda hustru jag är så gör jag som maken säger. Å si, det gick ju hur bra som helst - latmask heter det det som bitit sig fast!
Släktforskar. Förståss. Om man har TVÅ släkter att forska på då tar det aldrig slut. MIN släkt och min biologiska släkt. Just nu håller jag på och utreder ett faderskap för en kvinna - när jag tittar efter "i grenarna" så ser jag att hon egentligen är min biologiska kusin! Emigrerad till USA, bor där nu, är 82 år gammal. Så det håller jag på med, hittar jag bara "rätt gubbe" så kan hon få klarhet efter alla år... väntar på arkivsvar.

Sen gör jag inget mera, men jag skulle vilja. Jag skulle vilja sy, jag skulle vilja läsa, jag skulle vilja - ja vaddå?
Jag skulle bara vilja GÖRA något......
något NYTT,
något inspirerande,
något lyftande.



Kommentarer
Postat av: åsa

Bloggandet ska ju inte kännas som ett tvång, det ska vara roligt, annars så..

Ser, att du har fullt upp med en massa annat och det är väl bra.

Släktforskning, det är tidskrävande har jag förstått, men ack så intressant.

Ha dé!/Kram

Postat av: Lena svarar Åsa

Jo, du har rätt!! Förståss, så är det - men samtidigt så......

Man VILL ju vara me´i bloggvärlden å....



Jo släktforskandet är tidskrävande, och "ögon"-krävande.... man får fyrkantiga ögon efter några timmars stirrande på skärmen... å så har man kanske bara hittat ett namn, en anmoder/fader!

2009-01-28 @ 07:46:07
Postat av: Sylvia

Hallå där! Hur kunde du hitta precis de rätta orden för hur jag kännr mig. Jag tycker du gör mycket ändå. Men just den där känslan att inte ha energin, etusiasmen, orken för det där lilla extra utöver det man "måste" den känner jag igen. Det är lite trist, men det är väl bara att acceptera att just nu är det lite segt.

2009-01-28 @ 16:35:48
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: Kersti

Det låter som om du har fullt upp.

2009-01-29 @ 22:33:18
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Sylvia

Tur det är fler än jag som hamnat i sirapen... seegt med ALLT.

Men nu går det i alla fall mot ljusare tider, alltid något!

2009-02-01 @ 11:18:00
Postat av: Lena svarar Kersti

Låter och låter :) om man stapar upp det sådär så låter det verkligen, men i verkligheten så är det seeegt...

2009-02-01 @ 11:19:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback