Vänta...


Vänta är inte min melodi. Har aldrig varit. Jag blir otålig, trött, sur och allt möjligt - av att vänta. Jag känner mig bunden till händer och fötter av att vänta. Jag blir rastlös och oföretagsam. Jag kan inte hitta på något annat vettigt att göra medans jag väntar....

Vad jag väntar på?

Tre saker väntar jag på just nu.

Nr 1. Det viktigaste av allt. Jag väntar på att "gossen" ska vakna, att man kan ställa diagnos, att den hemska ovissheten ska ta slut.

Sen har jag två egna projekt på gång. Lite småhemliga än så länge, tycker jag i alla fall.

Det ena är en ganska stor sak, för mig personligen.
Det andra är en ganska stor sak för "medmänskligheten".

Båda ska bara "startas upp" så att säga. Jag går och väntar på att få börja agera...... å dé é jobbit! - att vänta alltså.

Den personliga, handlar om att skicka in en ansökan... å hur svårt kan det vara? Tröghet i systemet! Mitt system. Kanske skuggan av tvivel ännu finns, det kanske är därför?

Det andra, mänsklighetstestet - startar lite förberedande på lördag!

Åhh va jag blir trött av att vänta.



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

När det gäller väntan blir jag som ett barn igen.. Så svårt jag vill att allt ska fort vad än det vara må.. Sen kan jag bli nästan tokig av att se hur andra vuxna kan vänta och vänta och sen vänta lite till utan att det bekommer dom.. Hur är de funtade..?

Nu håller jag tummen och ber min bön att grabben snart ska vakna upp igen och att det dag för dag för dag.. Ska dra til sig till det bättre. Nånstans tror jag att det blir så.. Nånstans känner jag att allt är inte slut än. Grabben har mycket kvar.

Ibland händer det att jag känner saker.. Precis som jag skrev för nån vecka sen i ditt inlägg om seansen..

Blir spännande att läsa om dina 2 egna projekt alltså.. Åhh nu måste jag vänta igeeeeen;) Kram på dig vännen.

Postat av: Kersti

Heja på, släng in ansökan bara. Gör det tänk inte. Jag gjorde det idag.

Att vänta är hemskt. Ibland tycker jag att jag inte gör något annat än väntar. Har försökt använda vänttiden till något bra. Meditera, läsa eller vad det nu kan vara. Det går lite olika bra.

2008-09-23 @ 22:47:36
URL: http:/http://plommenad.blogg.se
Postat av: Lena svarar Solskuggan

Ja, jag hoppas och TROR också!

Otåligheten blir mer märkbar ju äldre jag blir? Borde det inte bli bättre? Borde man inte bli mer fördragsam?? Eller är det att man vet att livet är så kort?

2008-09-24 @ 08:50:42
Postat av: Lena svarar Kersti

OM jag skickar ansökan, så går den inte ångra i efterhand. Jag måste vara säker NU. Inga brasklappar.

2008-09-24 @ 08:53:49

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback