forts. på Ordning och reda...


Så det kan bli....

I morse låg jag i sängen och tittade på hyllan bredvid min säng.

Där var ganska fint - från början. Vi har bott här i 2½ år, alltså har hyllan stått lika länge....

Böcker har fyllts på, några har lämnat, men de har ändå blivit fler.
Tidningssamlare, med diverse ihopsamlat material.
Sorterat, jodå men mest  "ska kanske vara kvar" tidningar.
Å så alla veckotidningarna.... Det var den högen jag såg i morse, "lägger tidningen där tills jag får tid att: a) läsa färdigt, b) riva ur och spara recept mm, c) kasta"   -högen. Den högen var stor och hög, så pass hög att den tog i hyllan ovanför, på väg att skjutsa iväg i golvet faktiskt.
Så nyss, eller rättare en ganska lång stund sedan - tog jag tag i eländet för att rensa och kasta. Har jag inte tittat i dem på flera månader så behöver jag dem inte, är min filosofi. När jag rörde  dem så stod det som en sky av damm i lyften. Alltså - dammsugare fram. Å så vidare och så vidare.
Nu, flera timmar senare står det en enorm hög med påsar i hallen som ska iväg på återvinningen. Allt damm är borta, Snyggt och prydligt.
Nöjd.

Ute skiner solen, i gräset glittrar frosten.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback