60 mm regn...



... har det kommit de två sista dagarna, och, det regnar fortfarande..... men just nu är det inte så häftiga skyfall ändå, bara duggregn.


Då kan man behöva pigga upp sig, jag piggar upp mig med att visa lite kort på hur fint vi ska få det framför bro!



Det började illa, hela projektet avbröts abrupt redan från början av regn och åter regn. Men man kan ju (om man vill!) se det possitiva i att allt dränktes i vatten och åter vatten - för då såg vi "hur vattnet rann"! 
Meningen är ju faktiskt att det hela ska luta från huset, det var ju det som var upprinnelsen till alltihopa - att vårvattnet rann mot huset å så kan man ju inte ha det ....



Men sen blev det ju sol i alla fall. Sambo jobbar och jobbar, med vattenpasset i högsta hugg. Fast på den här bilden verkar han vara på språng ifrån.....



I det närmaste vetenskapligt uträknat. Han är noga min sambo. Jag satsade på dokumentering och marktjänst.



Nu börjar det hända saker .....



På god väg.



Så här långt hade vi nått, innan sista regnet.
Den här bilden tog jag alldeles nyss - i duggregnet.


Marktjänst, i det här fallet - innebar förutom dokumenteringen och matlagningen och annan hantlangning - att jag bar fram alla plattorna!!  1500 st.    á 3 kg styck. Vaddå gym?





Kommentarer
Postat av: Rakel

Sååå fint det blir!



Va´bra att du håller koll på hur mycket regn vi fått, själv kryper jag under filten och läser när det inte går att vara ute.



Kram

Postat av: Annika

Är det detta som kallas hemma-gym?

2008-08-20 @ 21:28:45
URL: http://amatankar.blogg.se/
Postat av: Eva

Men jisses så fint det blir! Och vilken fin trädgård ni verkar ha.

2008-08-20 @ 22:24:29
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: madonna

Ja vad är våra 400 i jämförelse.... en spotta

2008-08-21 @ 06:41:54
URL: http://madonnas.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Rakel

Jättefint blir det! Regnet? Egentligen är det Sambon som är regnmängdsmätare, men vid mer extrema fall så tittar jag. Å 60 mm på två dagar är ganska mycket! Å idag (läs torsdag)regnar det igen.....

2008-08-21 @ 09:27:57
Postat av: Lena svarar Annika

YESS, hemgym. + att man får frisk luft och eventuellt sol på den soltörstande kroppen, efter den solfattiga sommaren!

2008-08-21 @ 09:29:24
Postat av: Lena svarar Eva

Det blir "kungligt" värre. Eller som en man i huset bredvik kallar vår trappa. Herrgårdstrappan. Det passar fint till harrgårdstrappen!

Man blir ju hemmablind, jag tycker att allt växt så klent i år, men på bild ser det ju väldigt fint ut!

2008-08-21 @ 09:32:01
Postat av: Lena svarar Madonna

Nu ska du inte vara sånn!!!! Det är ju storleken som räknas - antal Kg. fnissar Så det är fråga vem som spottar längst i det här fallet???

2008-08-21 @ 09:33:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback