Streckat eller heldraget...


En vanlig långsam tisdag.

Har varit en sväng till  skolan, engelska. Egentligen så tycker jag engelska är kul, svårt men kul. Det svåra ligger nog i att jag vill mer än min hjärna hinner med att sortera fram ur gömmorna + att jag vill läraläralära - och det klarar inte mitt stackars huvud riktigt med. Huvudsaken är väl kanske att man är förnöjd - och det är jag!

Ute skiner solen. Varma strålar men i skuggan är det kalltkallt. -10 grader i morse klockan 6. Jag ska ge mig ut sedan, för det är min "gådag" idag. Måste vänta lite så det kanske tinar lite mera på trottoarerna efter gårdagens snöfall (minst 1 dm).....

Så ska jag (skulle jag ha) gjort ett matematiskt problem, med facit, och lämnat in före fredag. I min hjärna poppar det inte upp några sådana. Så det blir nog inget!

Min hjärna går på lågfart idag, har så gjort i flera dagar.... Sorg, sorgsenhet, tankar på de stackars föräldrar som mist sitt barn, tankar på vännen som mist sin hustru. Så fort jag ska försöka tänka en "skoltanke" så kommer jag på mig efter en stund med att fundera på dem, de som mist....
Kaos, sorg, förtvivlan, alla förbaskade praktiska göromål som står framför dem, alla måsten mitt i sorgen. Önskar jag kunde ge dem styrka, men det går ju inte, man måste gå sin svåra väg själv - ingen kan gå den åt en. Det är bara att "följa den streckade eller heldragna linjen" - det är det enda man har att välja på, streckat eller heldraget.
För det finns bara en väg och det är igenom sorgen och eländet - framåt. Mot en ny tommare framtid. En framtid fylld av längtan efter det man mist, minnen av de som varit. Om man lyfter blicken och tittar framåt - ser man ingenting.
Bara att följa linjen - långt där framme på andra sidan finns något, en ny tillvaro. Något man inte önskade sig men som är bättre än ingenting, bättre än det svarta avgrundshålet som hotar att sluka en efter vägen.

Så bara följ den streckade linjen .......



Kommentarer
Postat av: Åsa

Känner med dig och alla andra som mist nära och kära genom olyckshändelse eller våldsbrott.
Ha dé!

Postat av: Lena

Man måste framåt,hur svårt det än är.
Man får vara glad för alla fina minnen.
Tänker på dig,ha de.

2008-04-15 @ 12:36:40
URL: http://lenastyglappar.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Så sant som det är sagt - ingen annan kan gå vägen åt en, det måste man göra själv. Och som du säger det väntar något på en, även om det inte är det man tänkt sig. Kan ju vara bra i alla fall.

2008-04-16 @ 11:47:38
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback