Jag läser - och ryser inombords.....


Det ofattbara händer, igen och igen....

Jag läser i vår lokala tidning, pappersvarianten,
om en ung pojke som förolyckats i trafiken.

Jag läser min hemtidning,
via nätet, två unga pojkar har förolyckats i trafiken.

Nån har kört för fort, en annan har haft för avsikt att ända sitt liv.

Det spelar ingen roll hur det går till,
det är så åt helvete det kan vara ändå.

Dessa unga pojkar, just på tröskeln till vuxenlivet,
dessa unga pojkar har familj - mamma och pappa, syskon, kompisar, flickvänner kanske.

DET ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT

...hur det gick till, vems felet var - spelar i min värld ingen roll
- de är döda, de unga pojkarna har ryckts från sina kära..........


...jag vet hur det känns när polisen står på trappan.....

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Jag reagerar likadant när jag läser om barn o ungdommar som förolyckats... De berör mig, för där finns en mamma o pappa o syskon kvar med tomheten...
Kramar

Postat av: Lena svarar dubbelörnen

En liten notis bara ibland, å så vet man så "stort" och omvälvande det är för mammor, pappor, syskon .... kompisar. Fruktansvärt.

2007-09-25 @ 12:30:21
Postat av: Gunilla

Tack för ditt mail. Jag har också den erfarenheten och vet hur det känns att få ett sånt besked av polisen i sitt hem....
När jag numera läser små notiser om dödsolycker förstår man mer av den bakomvaranden sorgen som för varjes död drabbar så många.
Kram Gunilla mamma till Rickard

2007-09-25 @ 22:33:08
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback