Mitt muntliga föredrag .......



Idag ska mitt muntliga föredrag gå av stapeln. Jag håller på och samlar ihop mina uppgifter som spretar åt alla håll och kanter.

Inte nog med att det ska vara faktaspäckat, sanningsenligt, korrekt - det ska vara tankeväckande och underhållande också!???

Hur fixar man det?

Just nu, (fast det är ju inte sant - för just nu bloggar jag ju!) håller jag på och markerar stödorden i min text - känner att jag måste få ha mitt "manus" ifall jag kommer bort mig. Datorn är ett underbart redskap i alla fall. TÄNK på den tiden allt skedde för hand, skriva om skriva om skriva om, idag är det klippa klistra markera färga. Och framför allt, idag kan man öka storleken på bokstäverna så även en nervös halvblind redovisare ser vad det står på papperet!

Å så är sambon hemma och har semester, han är just nu på väg till tippen med delar av vår häck! HUR mycket häck har de där människorna tänker du nog! Jo, fortfarande för mycket och för högt och för risigt. Det blir nog inget klippande av häck idag, det regnar. Och mina händer är full av hagtorntaggar, trots försiktighet och handskar. Idag börjar "prickarna" göra ont, måste vara hullingar eller gift - nån som vet? 
Å om han inte kan klippa i häcken så tänkte han lägga om altangolvet. Jo, rätt - du hörde rätt! Nya altanen. Det har nämligen torkat ihop så otroligt så det måste läggas om. Då är han i alla fall under tak.

Å jag ska på skolan klockan två. Hoppas jag kommer med i första svängen av redovisare så det är gjort sen.
Till onsdag ska vi  göra ett referat i svenskan - SEN ska jag vara ledig och deltaga med liv och lust i sambons aktiviteter. I alla fall försöka göra mig ledig över helgerna!

Nu måste jag engagera mig i skolarbetet - MÅSTE......

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag beundrar dig - du har verkligen gått in i det här projektet och satsar fullt. Är övertygad om att du gör en fantastisk redovisning.

Postat av: svartvitan

Nu är väl redovisningen över. Jag hoppas att det gick så bra som du önskade. Och att du hade koll på dina datorskrivna papper.

2007-05-14 @ 21:51:39
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Lena svara sylvia och svartvitan

Redovisningen gick bra, som jag skrivit i ett inlägg senare.
OCH - jag tror det tillhör min/vår generation, har man gett sig in i studierna så är det till 100%. Annars kan det lika gärna få va...

2007-05-19 @ 21:41:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback