Kungligt roligt



Jag roar mig på högsta nivå med mina politiker!

Jag har haft fem samtal/intervjuer med både hög och låg. Jag har tre till inbokade, sen hinner jag nog inget mera. jag ska ju skriva ihop mina tankar och slutsatser och redovisa dem muntligt den 14:e maj (dvs med början då, och OM jag känner mina klasskompisar rätt så är det nästan bara jag som kommer taggad den dagen, arbetsmoralen är inte så hög - tyvärr)

Mina teorier har kommit lite på skam, det där med "politisk parttillhörighet via modersmjölken" höll inte. Däremot kanske ingången i politiken - en sakfråga - gärna på det mycket personliga planet, en fritidssysslefråga oftast.  De som börjat mycket tidigt har kommit in via ungdomsverksamhet, "för att ha något kul att göra"  typ Unga Örnar, CUF, Vi Unga...

Men annars så ÄR DET SÅ KUL att få sitta å prata med folk! De berättar så mycket kul för mig! Kommunalrådet t.ex. - V-märkt - var otroligt engagerande. Han lever dessutom som han lär!  Har varit politiskt tänkande sedan barnsben och är fortfarande otroligt  entusiastisk, fortfarande vid 61 års ålder.
Så har vi fritidspolitikern/kändisen, för övrigt "Så ska det låta" - Stefan, som engagerat sig tio år politiskt , för kulturen och ungdomsarbetet i Boden. Som kände att han inte hann läsa in sig nog så han blev tvungen att sluta sitta i Kf och kulturnämnd eftersom han inte är hemma nog mycket. Men som ändå står på kommunlistan och är öppet politiskt aktiv. Han ÄR så gullig som han ser ut i TV, inga divalater där inte. En pojke som engagerar sig för sin hemstad med näbbar och klor.
Så har vi KD politikern, som slog hål på min tro om att i det partiet är man religiös, inte ens medlem i Svenska Kyrkan , eller någon annan heller för den delen. Hans föräldrar var dessutom mycket "röda", och medlemmar i frireligiös församling. Hans engagemang startade i och med hans tredje sons födelse, för att försöka slåss mot väderkvarnarna när man har ett handikappat barn.

Det var bara lite skrap på ytan.... det har varit otroligt kul som ni märker. Och det kommer mera! Jag måste väl strukturera upp mig lite för att "klassen" ska begripa vad jag varit ute på för äventyr.....

Kommentarer
Postat av: Mija-mamma till två

Jag sökte på google efter en bild på en pion, eftersom pioner symboliserar MYCKET för mig.. Då fann jag din blogg, och fastnade här med tårarna rinnandes utmed kinderna...

Du har förlorat din son skriver du,
jag ryser av att ens tänka tanken...
Men du vet att han inte är förlorad..
Du vet att han finns här, om än i en annan skepnad..
Du vet väl att han hör dig när du pratar med honom, han ser dig när du ligger i sängen och stirrar mot dörren ibland när sömnen inte vill infinna sig... han finns där och han finns kvar..

kramar om dig lena-liten... kramar om..

Postat av: Lena svarar Mija-mamma till två

På något märkligt vis så berörs jag inte på samma vis idag av "småttigheter" inte nu längre sedan mitt barn dog.
Och - han är med mig alla dagar, jodå jag VET det!

2007-05-08 @ 08:47:06

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback