Nostalgi rabatt


Bakom vårt hus har jag skapat en nostalgi rabatt. Det är fortfarande ganska rymligt där, men med tiden ska det bli mera hoppas jag.

I fjol när jag städade ur "gamla hemmet" så var jag så fräck så jag var ute och grävde upp några av min barndoms blommor. Jag tog bara små små smakprov, för att inte förarga den nye ägaren. Därför ser det lite tomt ut i min rabatt ännu. Inte speciellt märkvärdiga växter, bara det att det är barndomens minnen i dem. 

Inte inköpta utan just de här exemplaren växte i min mammas rabatt!

Man blir tossigare och tossigare ju äldre man blir tydligen ..... ????


image60

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Nämen, nästan exakt så där såg en av rabatterna ut vid mitt barndomshem!
Ja, nog blir man kanske tossigare eller snarare så får saker ett annat värde med åren.

Postat av: Gunnel

Jag tycker det är helt OK att ta lite med sig vid flytt. För växter mår bra av att bli delade.

2007-07-02 @ 15:17:47
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Så har jag också gjort! Det var så svårt att skiljas från växterna.

2007-07-02 @ 18:22:27
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Lena svara en liten tant

Rabatterna såg nog ut så i Jämtland förmodar jag, på 50 och början på 60-talet. Det är ganska mysigt att "göra som man vill" numera och just känna in vad som har värde... och inte bry sig om omvärldens tyckande.

2007-07-02 @ 22:22:35
Postat av: Lena svarar Gunnel

Å i synnerhet som den nye ägaren inte sköter om det alls....

2007-07-02 @ 22:24:09
Postat av: Lena svarar Nicoline på Fädernegården

Sen är det just att det är/var mammas!

2007-07-02 @ 22:26:05
Postat av: Inga M

Just så gjorde jag också för länge sedan, tog med växter och buskar från mitt föräldrahem. Idag är det så roligt att kunna säga att de kommer därifrån. Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag dem, som en hälsning från mina föräldrar och min barndom.

2007-07-05 @ 09:06:36
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback