Trött tisdag

..... först när jag skrivit tisdag så började jag undra  - ÄR det tisdag...????

Men nu har jag bestämt att det är tisdag idag, och jag skall nu skriva ett litet inlägg.

Jag tvättar i min nya inkomstkälla - tvättmaskinen.
Jag väger mig på nya vågen, (demensvågen har fått pension), en sånn där modern sak som mäter fett å vatten å ben å muskler. Å snabbt går det, mellan olika menyer, inte ska man vara trött och halvblind när man ska väga sig numera.
Är man trött när man startar upp vägandet så går det snabbt över, det är ett fasligt schå - man behöver ha läsglasögon (eller i alla fall glasögon så man ser ca 1½ meter, klart!), antecknings material, helst ska man ha avläsningskontrollant. Sambon får deltaga i morgonvågningsritualen, den inträder på söndagsmorgonen - då vi har gott om tid! Sen har jag ju naturligtvis skapat en fin tabell, och ett diagram  som skall visa nedåtgående staplar på allt utom muskler!
Nya vågen vägde ju naturligtvis några hg mer än gamla, men det var så lite så.....

På förekommen anledning har jag räknat ut hur mycket underlång jag är - 15 cm för kort är jag efter min (nuvarande) vikt. Dessutom har jag redan minskat 10 cm i längd ... sedan jag började med min GI-mat.  Alltså - 174 cm borde jag vara,  ojjj va högt !

Nu skall jag engagera mig i sambons göranden, han sågar platta till garderoben som skall bli linneskåp. Jag har efter 8 månaders boende tröttnat på att backarna står staplade på varandra - när man kan sätta upp skenor!  Nära nu....
Just nu är han ute och packar snön på gården, med bilen, och fyller på fågelfrön.

Kanske vila litte middag först - man ska inte förta sig tycker jag.....

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Underlång :O)
Bra uttryck....det ska jag försöka lägga på minnet. FAst jag lider av teflonhjärna så det halkar väl bort som så mycket annat.
Det var värstan vilken avancerad våg. En fördel kan ju vara att du måste stå en lång stund på den för att läsa av alla diagram. Den stunden kanske du hinner tappa lite vikt :O)

Postat av: MammaLena svarar:

Gunnel: Jo jag har för länge sedan förstått att jag är för kort - jag med mina 159 har ju vissa problem...
Näeru - inte stå länge, stå många gånger! 5 sekunder visas varje uppgift. Därför måste man vara två, en som bara står och en som minns .. :-O Med andra ord så får man hjärngympa åxå.
/L

2006-10-25 @ 21:53:41
Postat av: Anki

Undrar just vad du ska äta för att öka i längd! Det fattas ju ganska mycket.

2006-10-25 @ 22:24:27
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Inga M

TACKAR!
GRATTIS DU OCKSÅ PÅ NAMNSDAGEN!

Nu hann jag i alla fall före 12-slaget o en ny namnsdag.

2006-10-25 @ 22:27:25
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar:

Anki: Jaa jag undrar åxå - HUR GÖR MAN för att öka i längd?

Inga M: Hurra va vi ä bra!

2006-10-26 @ 08:27:17
Postat av: En liten tant

Själva vägandet verkar ju kunna få viktminskningen att ta fart. Herreje vilket stök och arbete med den nya vågen.
Själv har jag ingen våg däremot en bild där katten Gustaf står bredvid en stor flodhäst och ler stort. Gustaf säger:
"If you want to look thinner - hang around people fatter than you!"

2006-10-26 @ 08:35:08
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: MammaLena svarar:

En liten tant: Perfekt - underbart!
Fast - om sanningen skall fram så handlar det om ett välfärdsproblem i mitt fall. Jag VILL att de något överdimentionerade "handtagen" som sitter bak nedanför behån skall bli lite mindre. Valkar helt enkelt. Jag har haft midja i mitt tidigare liv, innan barn och ålder satte stopp, nja - barnen kan jag inte skylla på kanske längre. Men orörlighet och ålder då. 3 kg handlar det om. OM man vill följa BMI osv kan det handlar om max 5 kg, sen blir jag en tanig kärring..... ;-O
Jag satsar på Gustafs tänk!
/L

2006-10-27 @ 07:10:03

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback