danföredanföredan föredanföredopparedan

...å jag gör ingenting i julstöksväg..... ??

Sambon har sin årliga julfest med jobbet (hmm årlig och årlig, hans första år på detta jobb var förra året!) men i vilket fall som helst så är han på julfest med jobbarkompisar och andra ditresta betydande personer... kommer sent, eller tidigt beroende på hur man räknar  :-)

Jag hade storstilade planer på att göra julens enda bak, bullar, men  - nu är det väl för sent - SÄG att det är för sent ... å så ska jag ju titta på avslutningen på  Bonde söker fru, som jag dessutom skall spela in på vår boxer för senare titt av julfestprissen. 
Kan kanske vara lika bra att starta upp inspelningsjobbet redan nu.
Boxen och jag är inte riktigt överens nämligen - många menyer blir det - å jag läser och läser i bruksanvisningen men  .... men ....

Alltså - inga bullar idag! Kommer en dag i morron å, å i övermorron....

Hurra - mot soffan. Soffan som jag just lämnade efter en liten lur under filten....

Tänk jag tror latmasken tagit sig en ordentlig tugga! Nästan så han bitit sig fast ;-)

/L

Kommentarer
Postat av: Quid Vis

Det är ALLDELES för sent att baka bullar nu. Allt som man kan göra i dag kan man faktiskt skjuta upp till i morgon. Lägg dig under filten ett tag till och kolla på TV.

God Jul

Postat av: mamma LENA svarar quidis

TACK för det, jag gjorde precis så.. tillbringade resten av kvällen framför TVn - under filten.
God Jul själv!

2006-12-21 @ 19:08:01
Postat av: Sylvia

Jag har heller inte gjort några julförberedelser. Och tänker inte göra heller. Det går så bra att skaffa färdigt från affären. Och inte blir det så mycket dyrare heller. Ren vinst när det gäller tiden och stressen.

2006-12-21 @ 23:53:02
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: mamma LENA svarar Sylvia

Just nu dammsuger sambon, vi får ju småfolk på julbesök med start i kväll så vi måste ha någorlunda rent på golvet ;-)
Annars så finns det faktiskt folk som gör syltor och pastejer å gud vet allt va gott dom har till försäljning - så vafför ta ihjäl sig för sånnt när det finns att inhandla. Å som sagt - inte blir det nå dyrare just heller...
Leve den stressfria julen!

2006-12-22 @ 12:01:12
Postat av: Eva

Hoppas du nu får en fin jul med "småfolk" och andra! Frösön är blåsigt och milt idag. All snö borta och det är mörkt. Men vi har klätt granen och ska äta skinka och gröt med vänner ikväll. Myser inomhus. God Jul till dig!

2006-12-22 @ 14:02:27
URL: http://www.evas.blogg.se
Postat av: Inga M

Fnissar när jag läser Dina bemödanden med inspelningen. Jag klarar inte heller av att spela in. Har gjort några försök men det brukar bli inspelat en helt annan kanal än den jag tänkt mig!
Längtar efter de enkla apparaterna utan så många finesser och tajmrar!

God Jul!

2006-12-23 @ 05:59:52
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback