OBS - Easy Spray - OBS




Information Easy Spray


INFORMATION ANGÅENDE EASY SPRAY

Produkt Easy Spray 8704 (genomskinnlig botten) och 8709 (duopack) har vi återkallat i tidningarna i slutet av juni 2006. Detta på grund av utmattningsproblem i plasten på en del av leveranserna efter en längre tids användning. Detta kan innebära att botten kan gå ur flaskan.

Vi rekommenderar dig att du inte använder flaskan och kasserar de andra delarna förutom den vita pumpen och gör enligt nedan. Vi ersätter dig ekonomiskt för flaskan - inkludera därför ditt namn, adress samt kontonummer när du skickar in pumpen på nedanstående adress. Vi har inte någon liknade flaska i vårt sortiment.

Produkten Easy Spray modell 8711 (metallbotten, modellen efter 8704) har återkallats från butik då vi funnit att många användare inte följer bruksanvisningen och släpper ut trycket ur flaskan genom att skruva upp korken efter användning och vid förvaring. Detta kan innebära en risk för att flaskan går sönder. Därför har vi valt att sluta att sälja denna produkt. Vi rekommenderar att du sänder in pumpen enligt nedan. Vi ersätter dig ekonomiskt för flaskan - inkludera därför ditt namn, adress samt kontonummer när du skickar in pumpen på nedanstående adress.

Du sänder endast pumpen till oss. Pumpen skickas i ett vanligt kuvert tillsammans med ett brev med ditt namn, adress och kontonummer så att vi kan sätta in ekonomisk ersättning till dig för flaskan. På kuvertet så skriver du "FRISVAR" vilket betyder att du ej behöver betala något porto.

Vänligen skicka till:
FRISVAR
OBH Nordica Sweden AB
695 20 LAXÅ


Med vänliga hälsningar
OBH Nordica


// min hann explodera - innan jag läste detta! Städa köket? Skojjaru?  
OBH håller sitt avtal, jag har skickat in nämnda pumpdel och fått pengar tillbaka.
Har i dagarna köpt en ny variant, på Coop, den heter Emsa, med helgjuten botten //



Kommentarer
Postat av: Camilla

Min mamma har en sån. Praktiskt.

2007-09-23 @ 00:42:08
URL: http://rohan.blogg.se
Postat av: Grodan

Min spontansprängdes nyss när jag satt i rummet bredvid. Slog omkull en massa grejer och sprayade olja över köket från golv till tak. Förbannade skitgrej, nu tänker jag faktiskt aldrig köpa OBH Nordica igen!

2007-12-27 @ 20:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0