Min man...


...är en märklig man.
Han VILL åka på IKEA!

Nu är den utdragbara köksinredningen kompletterad, endast monteringen kvar. Sen har vi supermodernt utdragbart skafferiskåp i vårt gamla. Utan att behöva köpa ny stomme.

Köksgolvet ligger i en trave i vardagsrummet, jag har lagt ut två brädor för att se hur det kommer att bli. Tjusigt blir det! Nu är bara frågan - hur mycket behövs rivas bort innan golvet kan läggas ??????  
Ett gott tecken, att maken "lämnade" golvet uppe, i vägen, i vardagsrummet, vilket tyder på ett tämligen snabbt läggande? Eller?

Sen inget mera att rapportera   - utom möjligen att jag hade ett inlägg "i huvudet" i förrgår - svipps borta! Men det var BRA, det minns jag, slagfärdigt och superbra!


Kommentarer
Postat av: åsa

Ja, det förstår vi ju, att inlägget var slagfärdigt och superbra..

Så kul, att "få nytt" golv, jag har trägolv som måste slipas ibland (gudskelov sällan) och det vet ju du hur det är med det där slipdammet..

Nu är det dags att göra nåt åt våra golv, men jag gruvar mig..

Ha dé!/Kram

Postat av: Lena svarar Åsa

Jo, jag vet, jag har haft 100-årigt furugolv....en gång i mitt tidigare liv. Numera blir det budget och light-varianten - klick!



ALLA "oskrivna" inlägg, är ju de absolut bästa, förståss. Om jag bara kunde komma ihåg det tänkta ämnet åtminstone :=/

2009-02-02 @ 08:47:44
Postat av: Rakel

Gu´så spännande med nytt golv och - vips - ett helt nytt kök!

Vips å vips...

Vi skulle också behöva prioritera vårt kök som är från -63...

Och badrummet...

Eller resa. Hittills har vi valt resor, återstår om det blir någon förändring.

Kram

2009-02-02 @ 22:29:32
Postat av: Lena

Så underbart med ett "fungerande" kök.Nu är badrummet fixat och snart köket,vad blir det sen?

Han är otroligt händig DIN MAKE.

Vill se bilder.

2009-02-03 @ 10:04:51
URL: http://lenastyglappar.blogspot.com
Postat av: Kersti

Oj så ni jobbat på. Jag gillar inte att gå på IKEA. Inte min man heller. Vi brukar börja tjafsa redan på parkeringen och det är nästan alltid mitt fel. Det är inte så ofta vi åker dit :).

2009-02-04 @ 21:04:45
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Ni verkar vara ett bra arbetsteam. Härligt när det nästan är klart och ni snart kan börja njuta i fulla drag av det färdiga resultatet.

2009-02-06 @ 10:49:21
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

De där inläggen som man har formaterat och formulerat så himla bra i huvudet... visst blir man lite frustrerad när de sen bara svippsar bort?!



Varm och stor kram... i varje tanke, nästan varje dag!

2009-02-06 @ 22:09:37
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Glömde ju... din man... märklig? Ja, men en mycket trevlig och tjusig märklig man då... vet ju jag!



Varm kram igen...

2009-02-06 @ 22:13:40
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Annika

En make som vill gå på IKEA, var rädd om honom!

Alla det där inläggen man skriver i huvudet på väg hem, medan man handlar eller bara ligger i sängen och ska sova - var tar de vägen, är det någon som snor dem?

2009-02-07 @ 11:08:54
URL: http://amatankar.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Rakel

Jo, visst är det fantastiskt med "svippset"! I det här fallet så var det nog taket som gav nykänsla...

Ändå så skyndar vi verkligen långsamt, tre år har det tagit innan vi bestämt hur vi vill ha.

Sen - ska vi resa...

2009-02-08 @ 12:19:55
Postat av: Lena svarar Lena

Jo jag har valt make med omsorg!! "fnissar"



Han är händig, snäll och bra på alla sätt. Vad som står på tur? Först måste köksavloppet bytas från diskbänken och ner i källaren, lätt som en plätt! Bara raka rör om man säger. Sen var det nått källargolv... några dörrfoder i hallen, nytt hallgolv, nytt i sovrummet ... mm... mm...mm...

2009-02-08 @ 13:01:51
Postat av: Lena svarar Kersti

Ibland, då är jag på tvärsan redan innan jag gått in genom dörrarna på IKEA. Går i racerfart alla genvägar för att få komma ut nångång... men så händer det att jag riktigt njuter av rundresan. Det har inget med tillgången på pengar eller behov att göra, det är helt enkelt dagsformen...

2009-02-08 @ 13:06:00
Postat av: Lena svarar Sylvia

Vi är verkligen ett underbart arbetsteam, så det är en fröjd bara att arbeta tillsammans. Tänker lika, tänker rast/vila samtidigt, tänker matrast samtidigt, tänker "slut för idag" samtidigt.....

2009-02-08 @ 13:10:29
Postat av: Lena svarar Elisabeth

Jag skulle vilja veta vart de tar vägen, men jag tror att eftersom man tänkt dem så har de tjänat sitt syfte! Så enkelt är det, de var så geniala att de inte behövde sättas på pränt ens...

En vanlig man, jag eftersträvar att ha en vanlig man. Å du vet ju också att han är ju så där go å snäll som han ser ut.

Han bär mig genom livet....det visade han ju bl.a. då, när han tog ledigt för att jag inte skulle behöva göra den tunga sjukhusbesöksresan ensam....

2009-02-08 @ 13:25:25
Postat av: Lena svarar Annika

IKEA-gubbar ska man vara rädda om som sagt! Just nu monterar han IKEA lådor i köket, måste nog deltaga lite, i alla fall peka!

2009-02-08 @ 13:27:44

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback