Jag vill inte...


Idag vill jag inte gå till skolan!

Mitt vuxna, till och med fullvuxna jag säger mig att nu får jag väl skärpa till mig. Man gör det man sagt och tagit på sig. Ändå vill jag inte.

Solen skiner ute. Det är en sådan där strålande vacker vinterdag. Ändå vill jag inte. Vill kura under en filt. Nejdå, jag är inte sjuk. Inte det minsta lilla.

Var kommer då oviljan ifrån??
Jag har inga ogjorda uppgifter, inget som ligger efter.
Jag bara inte vill, känner stort stort motstånd.

Man kan undra varför? Varför ska jag inte gå dit? Eller, är det att vara hemma i hemmet som gäller, av någon anledning?

Men jag vet ju hur det blir när klockan börjar närma sig, jag kryper säkert till korset och går....vare sig jag vill eller inte. Men motståndet är stort!

Det känns lite ödesdigert .....
Varför?



Kommentarer
Postat av: Anonym

det där med motstånd utan att egentligen förstå varför är du inte ensam om :=)

2009-02-17 @ 16:06:30
Postat av: kusin vitamin var det som skrev nyss..

2009-02-17 @ 16:08:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback