Tre renar på stan...


Nästan.

Jag har nu tillfrisknat i mitt knä, så nu har jag återupptagit min "varannan-dags-gåing", dock med en liten brakslapp instucken. Jag går runt hemmet, runda om 5 km men men möjlighet att ta mig hem uttipåifall att....  Man SKA inte säga inte ordet, man SKA inte förbereda sig på att det ska gå på tok. Jag vet, men, jag har fortfarande i gott minne den där morgonen när knät inte bar mig - och jag stod 1 km hemifrån..... I lördags gick jag gamla rundan, Älskade sambon var hemma, kunde ha ryckt ut med bil   :)

Alltnog.
I morse när jag var ute, var det bara några grader varmt - rådimman låg som ett töcken över Boden. När jag kommer ut på stora vägen (vilken nu det kan vara?) Vid regementet, (jag är oduglig på att minnas bokstavs och sifferkombinationerna på sånnt) så ser jag tre renar i dimman. Mellan husen, militärhusen!

När jag hämtat mig så ser jag ju att de är innanför staketet, har dessutom lite mer staket runt sig!  Efter ett ögonblick ser jag även reklambanderollen. Pust - nån hade satt dem där - inga bortsprungna stadsrenar.

Reklam - javisst - det är ju VM i stan - Militära VM i skytte.

   '  '  '  ' 
förtydligande:  Riktiga livs levande renar, tre stycken å så var där en Moskosel-kåta, så det ska nog bli vådligt pittoreskt innan VM är slut! Man törs väl inte säga att det var bara "lappen" som fattades, men samen då. Eller så sov han sin vackraste skönhetssömn - fast jag tror inte han var hemma - det rök inget ur kåtan!



Kommentarer
Postat av: Paula

Hej! Det var väl för väl att det var reklamrenar du såg...nog för att du bor i renlandet men ändå...

Imponerad över hur mycket du odlat och skördat däruppe. Fast nog är det bra synd när frosten kommer och nyper det som ännu hade kunnat mogna o bli fina grönsaker.

Men, man får vara glad åt det lilla som dom säger

Ha det fint!

Postat av: Åsa

Vad du är duktig som har börjat att promenera igen...men du, renar på gatorna, det tror ju folk att det springer hela tiden "uppe där"..

Rätt tänkt utav dig, det där med att man ska kunna ta sig hem utifall att.../Ha dé!

2008-09-16 @ 17:53:48
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Paula

Dom var ju levande, jag uttryckte mig nog illa i inlägget! Inte konstigt att jag hoppade högt där i rådimman...

Fast jag bor längre norrut så är här bättre odlingsklimat än i "södra norrlands inland och fjälltrakter" där jag bodde ett tag. Inte ens rödbetorna växte.

2008-09-16 @ 18:12:43
Postat av: Lena svarar Åsa

Jammen visst - vaddå förvånad? Renar? för å inte tala om isbjörnarna.

Man får planera sina turer när kroppen kan svika, smygplanera så den inte hör INTE-ordet!

2008-09-16 @ 18:14:36
Postat av: Sylvia

Så härligt att du är igång med promenaderna igen. Jag gör som du (har ju också ont i bent) går vägar där jag kan "vika av" om jag känner att benet inte vill vara med längre. Även om jag inte varit så väldigt långt norröver så hade jag nog uppfattningen om att renarna förirrade sig in på alla omöjliga och möjliga platser (typ Härjedalen), men lite häftigt att hitta dem i innerstan. Det fanns ju dock en förklaring i det här fallet.

2008-09-17 @ 10:41:58
URL: http://pantersylvi.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Sylvia

Jo, de ska väl "visas upp".

Där jag kommer ifrån, Jämtland, var vi inte så glada i renarna. Om jag säger....

2008-09-18 @ 10:15:43

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback