Något roligt!!!


Idag ska jag skriva om något roligt!

Jag känner att jag behöver pigga upp mig, är bara trött, "väntlöus", allmänt otålig och energilös.

Vad är roligt?

Ute har regnet kommit, de varnar för "storm och drivis" - därför är vår campingtur inställd, vår förmodligen sista för i år.....

Fredagsstädet har blivit inställt den här veckan, tror det går bra ändå.
DET är uppiggande. Fast, jag tillhör den där knäppa skaran som tycker om att städa....

Andra knäppa sidor jag har, konstaterade jag i morse (nu kom jag på en ännu knäppare sida, när jag skrev morse..!) - är att jag inte känner det minsta tlilla köpsug när all reklam ramlar in. Inget av alla suuupererbjudanden lockar. Inte kläder, inte sängar, inte nya soffor, inte nya mysiga plädar, inte trädgårdslampor, inte ens blomsterlökar i massor. Jag blir bara trött av att se allt, fast - kanske ändå - ett litet litet klickgolv till datarummet??? Eller sovrummet??? Ett litet sug väcktes -  om lite nytt golv, efter dörrbytet, lite ny tapet i sovrummet...
Hmmm... jag kanske stiger några grader ändå då, på "icke-knäpp" skalan. Lite köpsug ändå?

Knäppet nr 2. När jag pratar morse, å så tittar jag på klockan å då är den i skrivande stund sju! Å jag har varit uppe och vaken läänge...



Något roligt var det??  ????
Jag skulle skriva om något ROLIGT ????

Nån rolig bild kanske?


pysslingar blir man glad av!


"nya" skåpluckorna blir man glad av, varje gång man kommer in i köket!


...utomlandsminnet. Man kan fortfarande känna solens värme, solbrännan finns fortfarande kvar.


...kantarellfyndet i Boden, det kan man suga på länge....


...alla jordgubbarna vi fick, som vi åt, minst en liter varje kväll, under ganskla lång tid....


lyckan att kunna GÅ, att jag har fått in vanan att  "det är gådag varannan dag". 5 km varannan dag sedan i mars!
Det är roligt!


att ha tid, ta sig tid för reflektion. Det är inte bara härligt, roligt, underbart. Det är nödvändigt!


Men se där, nu har jag piggat upp mig,
nu ska jag skrida till verket och göra några skoluppgifter!!!

**************************************

PS.  kommer jag på något mera suuperroligt - då återkommer jag i ämnet!  DS.



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ja, jag känner igen det... väntet. Fast vi inte väntar på exakt samma saker, så gissar jag att vi båda väntar på att det kommer en dag därborta då allting har löst sig, och blivit ljust igen!



Å jag önskar att jag hade någe lite roligt att bidra med till dig nu... men jag kan inte ens några roliga historier!



Men en varm kram skickar jag iallafall... varje dag! (Å varje kväll också, för den delen...!)



Postat av: Nettan

Härligt att tänka tillbaka på sommaren, nu när vintern närmar sig. Än är det härliga höstdagar med härliga färger här i Jämtland, man får "suga" på karamellen.

Nettan

2008-09-26 @ 11:43:47
URL: http://nettanspyssel.blogg.se/?tmp=22100827
Postat av: SolSkuggan

Hahaha.. Roligt:) Jag blev glad av att komma in här hos dig idag. Du är rolig bara du själv Lenavän. Finurlig och skojig som bara den:)

Vilka härliga bilder du visar. Ha en riktigt skön fredag och här skiner solen, kraaam.

2008-09-26 @ 12:05:53
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilka fina bilder och vad roligt det är att se på dem. Man kan fantisera fram en berättelse till varje bild. Det finns mycket att glädjas åt. Jag gillar dina röda skor!



Hälsningar från Nicoline

2008-09-26 @ 19:39:04
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback