Uppnådda mål....


Om man har rimliga mål - kan man nå dem! I dag har jag nått ett av terminens mål. Jag har fått godkänt i engelskan. Vi har haft betygsprat, jag låg längre åt ett + än ett minus... Tjohoo...
Hade målet varit MVG hade besvikelsen varit stor, nu är glädjen stor i stället.
Man måste ha rimliga mål. Fast, om man ska gradera arbetsinsatsen så vet jag inte, för jag har verkligen slitit... Men man får inte betyg efter insats.
I morgon kommer elddopet - nationellt prov i matte, del 2.  Å det jag inte kan idag kan jag inte läsa in under natten, så det får bli som det blir......



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vilken bra inställning. Tänk om alla visste att man inte kan bli världsbäst i allt utan mera lagom.



Stort grattis till dig

Postat av: Lena svarar Gunnel

Om man inser sina begränsningar och ställer upp mål efter det så skulle många besvikelser undvikas, tror jag.

Tack så mycket, jag har verkligen slitit för mitt G, men nu har jag det... Mitt gymnasiebetyg i engelska!

2008-05-20 @ 13:02:19
Postat av: Elisabeth

Jag säger bara: GRATTIS!!

Vad roligt att du fick godkänt... förstår att du är himla stolt över något som du har kämpat så för!



Nationella i matte... usch, det låter verkligen inte kuligt! Med mina usla mattekunskaper så skulle det nog bli 1 rätt, på sin höjd! Men jag gissar ju att du kommer att klara dig betydligt betydligt bättre..!!



Varm kram..

2008-05-22 @ 08:33:27
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Elisabeth

Tack, jo jag ÄR stolt! Som jag slitit och tvivlat.

Hmm... matten var ingen höjdare, provet alltså! Men - vad gör det.... NU ÄR DET SOMMARLOV!

2008-05-22 @ 10:42:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback