Väntans tider ...


Inget är som väntans tider sägs det ju.... Jag vet inte om jag riktigt kan hålla med! Inte i detta fallet i alla fall. Jag väntar inte, smått, är nog lite för övermogen för det   *fnissar*  och tur är väl det....

Nej, jag väntar på en rörmokare! Tredje gången gillt kan man säga. Igår ringde jag och meddelade att  nu är det färdigrivet, men - bakläxa bakläxa. Så går det när man ska hålla ner kostnaden med att göra så mycket som möjligt själv! Han hade tagit i lite för klent - sambon.
Nu har vi (läs sambo) verkligen rivit sönder  - källarvägg, toagolv/källartak, pangat avloppsrör med slägga och burit ut. Nu kan det inte rivas mera utan nu måste det vara dags att börja laga ihop .....

Så nu sitter jag här, och väntar. Kan egentligen inte ta mig för med något. Städa? Nja, man vet ju hur det blir med hantverkares spring ut och in... Tvätta, skulle behöva tvätta - men - han, mokaren, kommer att stänga av vattnet, (när han nu kommer?)

Så, det får bli "latadagen" idag
, det kommer ju efter sig - städandet menar jag, å tvättandet.

Jag måste säga att jag längtar tills vi får bygga ihop trossbotten, så det blir slut på sågspånet överallt. Å - inte minst - betongdammet - fy bubblan för betongdamm! 
Så jag sopar och sopar och sopar - sambon har liten förståelse för mitt städande mitt i röran. Men - bara jag får hålla efter lite så är jag nöjd, någorlunda i alla fall....



Kommentarer
Postat av: Maruschka

Åh, vad jag förstår dig och din känsla för betongdamm (lät lite som Fröken Smillas känsla för snö...;o)...
Vi flyttade hem till lägisen efter stambyten för tre veckor sedan och det är fortfarande betongdamm överallt, man kräks till slut...
Lycka till med städandet!...*kram*

Postat av: Åsa

Betongdamm, det har en förmåga att stanna kvar hur man än beter sig...
Hoppas att du fått ditt en "rörkrökare" så att det händer nå´t.
Förhoppningar att du får en bra helg i alla fall.
Ha dé!/Kram

2008-03-28 @ 10:26:40
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Kersti

jag minns det där dammet som letade sig in överallt. Det är inte skoj. Men skoj att det blir så fint sedan.

2008-03-28 @ 16:35:36
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Säger som de andra....betongdamm är inget vidare. Det är ju som att tappa en påse gips. Men sopar skriver du...dammar det inte då :O)
Ni kommer att få så fint bara allt är klart...

2008-03-28 @ 16:42:58
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback