Fel tupp...

Jag är alltid uppe med tuppen - men i morse blev det något fel på han. Väckarklocka? vad är det? Inget som funnits på min sida sängen sen den dag Månsan kom in i mitt liv. Med åren blir hon märkligare och märkligare - ibland lägger hon sig till och med på andra örat och sover vidare. Så helt 100 kan man inte vara numera på att hon väcker i rätt tid!
Sambon är bortrest några dagar, alltså får vi stå för väckningen själv Månsen och jag. I dag har jag lektion klockan 8.15 vilket kräver att man stiger upp i ottan. Tittade på klockan och blev förskräckt - halv 8!  Å ingen katt som larmade !!!
Stiger upp, hämtar tidning, kokar gröt (jo just - exakt - nya slimmade livet på gång!) läser tidning - tittar på klockan igen med glasögon - tjugo i sju!!!  Inte konstigt att Kissen såg förvånad ut när jag stormade upp...

Så nu har jag all tid i världen - kan föreställa mig att jag kommer att få fruktansvärt bråttom på slutet - det vill gärna bli det när man tycker sig ha gott om tid!

För övrigt så gratulerar jag Månsan på hennes 12-års dag som infaller någon dag denna veckan, vecka 10.



Kommentarer
Postat av: Lena

Kom du fram i tid? Men va det inte skönt med lite extratid på morgonkvisten.Lärde du dig något idag?
Jag menar katten SOM väckarklocka?
Ha de.

Postat av: Åsa

Får väl säga grattis till Månsan som fyller år!
Att se fel på klockan, det kan ju vara både bra och dåligt, man tycker sig ha så mycket tid att det oftast blir stressigt på slutet...
Hoppas, att du fick en bra dag.
Ha dé!

2008-03-04 @ 18:47:31
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Lena svarar Lena

Jo jag KOM i tid! Konstigt nog - jag hamnade ju framför datorn å då kan ju vad som helst hända...
Jag tycker om min levande väckarklocka - dock tycker Älskade sambon hon är lite väl morgontidig på helgmorgnarna.... :)

2008-03-05 @ 09:31:10
Postat av: Lena svarar Åsa

Månsan hälsar och tackar !!!!
Jag vill ha gott om tid på mig, kontroll heter det också med ett mindre fint ord!
Min dag blev sådär... jodå den blev bra - den blev som jag tänkt mig... Efter engelskalektionen - när jag kommit in på engelskspåret så satt jag hela (förbaskade) dagen och skrev och skrev recension.... fy bubblan...

2008-03-05 @ 09:34:35
Postat av: Gunnel

Haha..lite gratistid så där på morgonkvisten är inte så dumt :O)

Nosgos till Månsan och ett stort grattis

2008-03-05 @ 13:43:15
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback