Bulldeg på bänken...


 

Varje gång, precis varje gång jag tömmer ur degen ur matberedaren tänker jag på hur det var här i vårt hus när vi köpte, innan vi flyttade in!

Vi hade aldrig varit hit i dagsljus, affären gjordes upp i november. Inflytt i februari.
En lördagseftermiddag i januari var vi hit och besökte damen som vi köpt av, hon bjöd på kaffe och bullar. Vi pratade en god stund och hade allmänt mysigt. Hon var mitt i packandet så det var ganska rörigt här, men även vi var i pack-och flytt tagen - så ingen tänkte speciellt på det....

Dagen efter vår tillträdesdag, första dagen huset besågs i dagsljus, gick jag glatt hit och hade med mig kaffetermos, en liter mjölk och en färdig macka från affären som ligger  två skutt härifrån......

- I kylskåpet gick inget ställa in, på bänken gick inget ställa ifrån sig, i alla fall inget som skulle ätas ......  Jag hade min macka och mjölkliter kvar i handlingspåsen....

Med fara för att någon vet vem damen är, men, så mycket lort, smuts och äckel har jag aldrig skådat. Till hennes försvar kan jag ju säga att hon förmodligen inte ser, skulle behövt glasögon. För - hon påstod vid efterforskning att hon städat ut sig.....


Varje gång
jag välter ur en bröddeg på bänken tänker jag på de bullar vi blev bjudna på i detta hus,  bakade av damen, mest troligt  på den bänk där jag inte ville lägga  min inplastade smörgås ens....

Min första dag gick åt till att skura kylskåp, frys och diskmaskin (jo exakt - diskmaskinen behövde skuras!). Skura diskhoar och bänkskivor, skura spis. Toan var en annan historia.  Som vi  inte tala om nu,

- för nu jag ska gå och äta en av mina nybakta bullar, som jag bakat ut på min skinande fina rena köksbänk!



Kommentarer
Postat av: Inkan©

Vilken upplevelse... hoppas att dina bullar ändå smakar som bullar ska smaka:)



Fast - lortiga damens bullar blev väl på något vis sterila när de gräddades?


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback