Matte...


Igår fick jag äntligen (problem med matteboksleverans) tillgång till matteboken. Vi skulle räkna 17 sidor från onsdag till idag fredag. SJUTTON sidor, förstår ni - sjutton, tätskrivna sidor, men stundtals a) b) c) tal.... Jojo, enklare kanske för dem som är 10-, 20-år yngre! (eller 30-år yngre)

Jag satt vid mitt köksbord och undrade - VAD har jag gett mig in på?

Om jag klarade alla 17 sidorna?
Nänänääää jag stupade redan på sidan 4.... av utmattning, överhettning i hjärnan.

 
                    

Nya friska tag idag, vi ska ha lektion nu klockan 10. Ska bli intressant att  höra de andras reaktion.
   - HJÄLP - tänk om ALLA tyckte det var lätt som en plätt?
Då måste jag nog leta mig ett annat ämne, eller en annan nivå kanske.
Grundskolenivå....


******************************************
tillägg efter dagens lektioner:
ALLA tyckte det var enkelt,   "just basic"   -   jaha, bara att hugga in och försöka väcka de mattekunskaper som finns begravda (som väl måste finnas?) under årtionden av gammalt damm ...








Kommentarer
Postat av: Fridah

OOOH 17 sidor :|

Postat av: Åsa

Det var inte dåligt, 17 sidor att börja med...
Avundas dig inte, men du fixar nog det också.
Hoppas, att du får en trevlig helg.
Ha dé!

2008-01-11 @ 10:42:26
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Lena svarar Fridah

Näe, det ÄR mycket!

2008-01-11 @ 12:44:42
Postat av: Lena svarar Åsa

Hon högg till ordentligt må jag säga, jag fixar det inte men skam den som ger sig så lätt!
Snart kommer gubben hem!

2008-01-11 @ 12:46:00
Postat av: Kersti

jag håller tummarna för att du ska lyckas. Matte är inte min starka sida. Både man och alla tre barnen håller en helt annan nivå än jag. Den yngsta som går i femman frågar inte längre mig om råd när det gäller matte, jag kan aldrig utan hon får förklara för mig. Men jag är bra på andra saker.

2008-01-11 @ 17:00:02
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Låter jobbigt. Går det inte för långsamt, så går det fort. Kan inte lärarna hitta något mellanläge?

2008-01-11 @ 18:19:30
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Gunnel

Tuff start!

2008-01-11 @ 18:56:07
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Madonna

Nå lägg dig på godkänd nivå och så gör du ett ryck på slutet. Taktik alla Kalla...kallas det.
G är = var närvarande på lektionerna + ha en bra attityd ( =trevlig och social)och gör minsta möjliga. Accelerara sista kurvorna ( det är okej att göra uppgifterna hemma, man behöver inte redovisa allt)repetera multiplikationstabellerna (dom yngre är helt gången där) och öva på det du har svårt med.
När det sen är dags för slutprov kommer du att förvånas över hur enkelt det var. Lita på mig.... jag har gjort det nämligen...... tro dom inte när dom vill ge sken att det var enkelt. Det är en typisk lögn av dom som inte kan!
Det kommer att gå som en dans.

2008-01-11 @ 23:22:27
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Nä fy och massor med blähhh. Det där såg skiiittrist ut. Jag föredrar vanlig matte såndäringa som man har användning för i vardagslag.
Roten ur och roten av och kvadratrötter upphöjt i 2
Nänä det är inte min grej. Fy vad jag tycker du är duktig som verkligen försöker och vill kram på dig:)

2008-01-12 @ 19:20:30
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback