Igår ...

..skrev jag om det förunderliga ljuset....
... idag är det inte ljust alls, det snöar och driver, det är endast en grad kallt. Det blåser och yr snö så  alla fönstren blir fulla med snö - man ser inte ut.
Så fort det kan ändras?

              

I söndags var det snöfall, snöblask på vägarna efter kusten. Under veckan har det däremot varit ett strålande vackert väder. Idag blir det förmodligen lika illa som i söndags.
I söndags reste älskade sambon söderut med bil, idag ska han komma hem igen. Jag tycker av förklarliga skäl inte om att ha honom ute på vägarna, det blir inte bättre av att det är dåligt före!






Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hellre snö tror jag,än detta eviga regnande dag ut och dag in,om jag nu måste välja.Jag längtar till våren med sin spirande,skira grönska och värmande sol!Vad roligt att höra att du har just en sådan vän!Jag har två stycken,där avstånd och tid inte spelar någon roll,det känns som vi sågs igår ändå!Ja,att ha någon när och kär ute på vägarna är pirrigt,helst om väglaget är dåligt.Ha det bra resten av dagen!

Postat av: Gunnel

Jadu...här kom det l i t e snö igår som plaskade bort idag. Det blir tydligen inte som jag vill i år...

2008-01-24 @ 19:13:17
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Kersti

I måndags snöstorm (nästan) på morgonen och sedan lite sol fram på dagen. I morse spöregn, inte en gnutta snö finns kvar. Nu är det lerigt och kladdigt igen. Det var så skönt med lite minus på termometern.

2008-01-24 @ 22:24:16
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Som kontrast mot det heltrista vädret igår så är det hur fint som helst idag. Solen skiner på oss alla och luften känns klar och kall. Vi ska snart åka iväg till anläggningen och jobba lite.
Hur har Lena det idag då? Kram på dig.

2008-01-25 @ 10:11:36
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback