Förkylt...



Så tog då förkylningen även mig, jag som klarat mig genom hela julhelgen när alla andra var mer eller mindre förkylda, klarat att motstå sambons sjuka.... men igår - då tog den mig! Inte så mycket, men så pass att jag kraxar och harklar och hostar. Eftersom sambon är bortrest så vet jag inte om jag har någon röst - för - jag har inte pratat något idag. Jag har visserligen katten att prata med men hon är mest inställd på sina stränga morgonrutiner, och där ingår inte "prata med matte". HON ska äta, gå på toa, springa runt två varv i huset. Sen är det vila och rast fram till lunch, på mammans säng! Eller eventuellt, om det är kallt, kan man ligga på pallen i hallen, vid elementet och borra in morrhåren i det heta elementet...
Så min dag blir lugn, inga lektioner idag. Snigelfartsstart. En tur på stan, "räknebok" ska inhandlas. Sen är det bara att invänta postmannen. HAR min mattebok kommit idag? Och framför allt HAR min personliga kalender kommit!!

Igår fick jag ett ryck, jo visst - det händer fortfarande att det rycker lite i sömnadsnerven. Sydde nya gardiner till köket! Paneler i ett fönster och kappa ovanför diskbänken. Jag var in på Myrorna och hittade ett så fint tyg, 40:- för ungf fyra meter. Bra pris. Sen - vid kassan visade det  sig att de hade rea, 50%.
Mina gardiner kostade tjugo kronor!  Passar en fattig vuxenstuderande perfekt ....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tråkigt att du blivit förkyld, men det går väl inte att undvika den här årstiden.
Vilket fynd du gjorde med tyget, man ska ha "flyt" ibland..
Var rädd om dig.
Ha dé!

Postat av: Lena svarar Åsa

Jo jag har näsa för tygfynd!
Jag har pratat nu, jag hade röst - doch något beslöjad....

2008-01-10 @ 12:36:11
Postat av: Madonna

Jag tog influensasprutan i höstas. Billigt istället för att vara sjuk. Krya på dig

2008-01-10 @ 17:10:10
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Gunnel

Vilket kap. Nya gardiner för 20:- jag som blev glad när jag hittade ett par paneler för 129:-

Nu får du mota förkylningen i grind så du inte blir sängliggnades...fast det kanske katten skulle gilla :O)

2008-01-10 @ 21:08:54
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Madonna

Jag brukar ju inte vara sjuk, så jag har inte tänkt tanken på vaxin ens. Jag tror jag klarar mig nu med, utan sängläge... Jag har ett enormt immunförsvar, så jag blir bara halvrisig nån dag - sen så...

2008-01-10 @ 22:02:25
Postat av: Lena svarar Gunnel

En del har näsa för affärer! Jo nog trotr jag allt att hon skulle uppskatta att vi ligger ilag HELA dagarna... Till en viss gräns, för sen kommer hon på att jag kanske är klen, å då blir hon orolig. Att jag skulle ha återgått till stadiet för 10 år sedan då jag var permanent
liggandes... Djur är märkliga - lagom är ledordet!

2008-01-10 @ 22:06:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback