Matteprov...

... har jag idag, klockan 10. Har just suttit och läst på - bråk - täljare och nämnare - produkt - värdesiffror - promille - tiopotenser - decimaltal - prefix - förändringsfaktor - ränta - negativa tal - osv osv... just nu snurrar det runt runt i huvudet. Har bestämt mig för att inte göra något mera - varken eller. För att inte komma ifrån - men det är minst två timmar kvar innan jag ska gå -  så vad gör man då ifall man inte ska/får titta i skolboken? Datorn förståss - å då blir ju hela idén förfelad - för nu förs det ju in både det ena och andra i hjärnkontoret! Mattetermerna och räknereglerna susar iväg - svich iväg i rymden....

Dessutom - har jag min nya älsklingsleksak stående på köksbordet, som jag sneglar längtsansfull på, men, jag har bestämt att jag inte får röra den förrän matteprovet är avklarat. Leksaken har en diger bruksanvisning som måste nötas in om den ska vara "lekbar" och nu tillhör ju jag skaran " prova först - läs anvisningarna efter att problem uppstått" ! Fast, jag läste faktiskt igår, från sidan 1.  Så det så. Sen kom jag till sidor med bilder på för många displayer och då orkade jag inte - gör si så blir det så..... Hmmm praktiskt handhavande så löser det sig nog. Det finns "idiotinställning" också, så jag är räddad!

Ojjojj vad jag vill att klockan ska bli så jag får gå och räkna provräkningen så jag får gå hem och leka med min nya lekkamrat sen......


   

Lite skolarbete utfört på bilden, klipp och klistra. Jag går ju bildredigering också! Inte bara matte och engelska - man måste ha något för själen med.......



Kommentarer
Postat av: Åsa

Lycka till på provet, du ska se att det går jättebra.
Hoppas, att du får en trevlig helg med din nya "leksak".
Ha dé!

Postat av: Lena svarar Åsa

Tack! kan jag verkligen behöva... efter bloggandet så har jag lagt Atlantis, som brukar gå sådär - men idag gick det som bara hejsan... Så jag fick avsluta på nivå 8. Måste kanske läsa några bokstäver ändå om siffrorna - igen - för om en halvtimme är jag på G!

2008-02-15 @ 09:06:00
Postat av: Madonna

Jag väntar med spänning....

2008-02-15 @ 15:39:58
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Lena svarar madonna

Ojj - va rolig lekkamrat jag har.....

2008-02-15 @ 17:22:48
Postat av: Gunnel

Kul...ny kamera. Jag passade på att läsa och pilla på min då jag var hemma och kurerade mig ifrån magsjukan. Nu kan jag en bråkdel av alla finesser...

Hoppas, och jag tror, att ditt prov gick bra!!

2008-02-15 @ 19:25:38
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Gunnel

Tack att du tror på mig, men jag är rädd att du i detta fallet har fel! Men - vad gör det om hundra år?
Leker å leker med nya lekkamraten. Och konstaterar att digitalkameror är toppen - bara att knäppa knäppa knäppa... tänk förr när man framkallade alla kort, inte mycket till testande då inte!

2008-02-16 @ 16:21:18
Postat av: Kersti

Hoppas att det gick bra på provet och att du nu kan njuta av en skön helg.

2008-02-17 @ 00:01:40
Postat av: Inga M

Jag har också skaffat en ny digitalkamera. Den förra fick hänga med överallt, var kantstött och gick till slut helt sönder. Delar Ditt bekymmer med att förstå hur jag ska hantera denna lilla skapelse; Canon IXUS 70 någonting. Det blir väl tyvärr som vánligt att jag lär mig elementa så att jag kan hantera den hjälpligt och struntar i resten för det är så tråkigt. Lycka till, både med kameran och studierna!

2008-02-17 @ 10:02:48
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lena svarar Kersti

Det gick nog "sådär" på provet - men
- jag njuter av helgen
fulla drag ändå! Sånn är jag...

2008-02-17 @ 18:42:55
Postat av: Lena svarar Inga M

Hallå! Då ä vi två!
Jag kommer förmodligen bara att lära mig så pass att jag kan ta kort. Sen - om nått år eller så kommer jag att fördjupa mig....

2008-02-17 @ 18:45:06

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback