Idag fegade jag ur...

   image152
    Såhär ser det ut utanför fönstret där jag sitter just nu.....

  image153
    Vyn mot infarten var inte mycket mysigare....

Därför har jag egenhändigt bestämt att: Idag bedriver jag studier från köksbordet! Min enda lektion idag är matte, jag har räknat klart veckans uppgifter, jag har inga frågetecken som behöver rätas ut, jag har mailat fröken och talat om att jag inte kommer. Hon svarade att det tyckte hon var ett mycket bra och förståndigt beslut!

   image154
    Alltså blir det här dagens arbetsplats. Köksbordet.

Visst ser det här betydligt mysigare ut än att ge sig ut i snöstormen och sedan sitta med blöta kläder på lektionen. 
Nog känns det  här betydligt behagligare - här ska jag bedriva självstudier i dag - räkna mina extraövningar i godan ro inne i stugvärmen.....
Med början NU!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Håller med din "fröken" om att du tog ett bra beslut som stannade hemma.
Vi har också snö nu, men bara ett par decimeter, inte alls som det är hos dig.
Hoppas, att du får en trevlig helg.
Ha dé!

Postat av: Lena svarar Åsa

Pust, nu har vi varit ute och skottat - sambon och jag! ca 2 dm har det kommit, sursnö. Jag har ju en liten gångväg tvärs över gräsmattan som jag skottar och håller fin. Förut har det räckt att bara trampa upp, men nu behövs grövre redskap.....
Jag tycker ju om att vara ute när det är ruskväder, bara jag är klädd för ändamålet. Nu sitter jag vid datorn i täckbyxor, jacka, stövlar, har bara tagit av vantar och mössa - väntar på sambon att han ska prata klart i telefon så vi får ge oss ut igen..... Det är marknad här i Boden idag. Jag bara MÅSTE kolla hur de har det i ovädret!

2008-02-01 @ 14:31:22
Postat av: Gunnel

Jag hade nog också valt att göra så. Lät inte alls fel.
Sen att kunna ta sitt fika precis när man vill..,det är ju inte heller fel :O)

2008-02-01 @ 18:32:34
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Klokt beslut. Nu fick du istället en mysig dag med arbetsro.

2008-02-01 @ 18:39:33
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Lena svarar Gunnel och Sylvia

Dessutom hade jag snabbstädat på morgonen, för det var ju meningen att jag skulle gå. Det var stunden ute med mattruskning och fågelmatningen som fick mig på andra tankar.
Jo det var jättemysigt, rugigt ute, nystädat hus, fika på bordet + matteböckerna. Jag fullgjorde min tid enligt schemat - fast hemma...!

2008-02-01 @ 19:38:00
Postat av: Kersti

Det var ett klokt och moget beslut tycker jag. Här är ingen snö ännu. men nu ser jag att det far lite vitt utanför fönstret, vi får se vad det blir av det.

2008-02-02 @ 15:47:39
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Kersti

Här har det kommit en omgång snö till sen i fredags. Nu får det vara nog tycker jag, det finns ingen plats på tomten för snön snart...

2008-02-02 @ 16:05:16

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback