Att hålla sig undan...

Dagen idag har gått åt till att hålla sig undan...
.................. ?
Jag har.........
...skurat och skrubbat  ordentligt på diskbänken, kranen, hoarna....
...skurat och skrubbat tvättmaskinen, inuti bälgen, tvättmedelsfacket, tvätthon fick sig en omgång när jag lika höll på. Sen, tvättat några maskiner med lite mer udda tvätt, med andra ord rensat bort lite ur lorttvättkorgen.....
....projekterat, funderat - sen klippt till en mössa .......
....städat ordentligt på toan.....
....funderat lite mera på mösskonstruktionen, klippt till lite till, nålat och provat......
....gjort åtta matpajer, vi måste ju ha god matsäck när vi reser till Dalarna på onsdag, för Kortvasaåkande.....
...sömmat mera mössa....
...storstädat ugnen och spisen....
Ojj, glömde - varit på skidskytte, längdskidåkning + slalom....
...sömmat färdigt mössan.....
Lagat middag....
Pillat på nya kameran...
NU bloggar jag....

Vad jag håller mig undan?
... filmrecension författad på engelska..... som ska vara färdig innan vi avgår söderut!!!!!! Å nu har  jag snart slut på "slänga-undan-göromål". Till mitt försvar kan jag säga att jag har skapat dokumentet, det är bara att öppna det och sätta igång.....

Ska bara....



Kommentarer
Postat av: Kersti

Jag känner verkligen igen mig. Tänk så välstädat och så man kan få det när man egentligen borde göra annat. Lycka till med recentionen när du väl kommer dit.

2008-02-17 @ 20:07:36
Postat av: Lena svarar Kersti

...å nu har jag ingenstans mer att storstäda, så jag får väl ge mig i kast...
:)

2008-02-18 @ 06:51:45
Postat av: Gunnel

Blir full i skratt...lite Alfons Åbergstuk skulle jag vilja säga....jag ska bara...

Postat av: Madonna

Verkar underligt välbekant..... mystisk fenomen? Har nu en brakka-tenta framför mig..... undrar om jag ska skura taken? Glänsa upp avloppen? Börja på en stick eller varför inte sy nånting våraktigt... håhåjaja

2008-02-19 @ 06:58:30
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Lena svarar Gunnel

Känner mig som Alfons pappa -
verkligen...

2008-02-19 @ 11:00:08
Postat av: Lena svarar Madonna

Men visst, å egentligen - varför då? Det brukar ju gå jättebra när man väl har skurat upp avloppet mm konstigt fenomen!

2008-02-19 @ 11:01:40

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback